OBS!!!!!!
OBS!!!!
Varning för denna bedrägerier företag, Varan värmepanna är trasigt och denna underpris företag lovade att komma inom en kort tid efter betalning av 80% av kostnader. Ja 80%, vad ska man göra när man inte har varmvatten och vinter närma sig. Andra företagen finns men kostar nästan dubbelt så mycket?!
Dag kommer när de skulle komma men nix de hela dagen, telefon svaras inte och absolut inget mail eller sms...men bokning fick man innan 10 minuter respons....
Efter en vecka ringande, fa vi svar utan ens en förklaring! En ursäkt skulle har gått väldigt långt för att lugna ner denna denna frustration. Fixofix be oss att lämna in en ångerblankett , en vad?!!! det är inte VI som har ångrad inte levererad!!! Enfin, inskickad och fortfarande ingenting och varje gång att man ringer ****** ********, ägare av FixoFix AB då fa man en lögn till!
Att sakerna ibland går sned kan man förstå men att en vuxen man behöver lögner för att inte beter sig som en person finns inte i min bok!
Så kärra folk, det finns vettiga fixare där ute, ****** ******** är inte det.
Dela detta, och varna folk så gott ni kan så bli ingen annat lurad av denna skojare!
 
Redigerat av moderator:
Hemmakatten
Har du betalt 80% av offerten? Har du ett underskrift avtal?
 
wildeside
Ja kanske kan vara värt att med ett avtal betala nästan det dubbla och i efterskott, när grejorna är installerade och driftsatta.
 
Nu är det ju försent för Juerga. Men, OM en firma är extremt mycket billigare än de flesta andra, för en och samma typ av produkt. Då är det ofta för bra för att vara sant. Och saker som är för bra för att vara sanna, är oftats inte sanna.

När denna extremt billiga firma dessutom vill ha ett förskott, så är det i sig själv ett bevis för att de är oseriösa. Man skall ALDRIG betala i förskott för en hantverkartjänst.

Jag skulle reagera på 3 saker om jav vore beställare här:
1. Firmanamnet, det indikerar någon sorts quickfix, skall man ha ett nytt värmesystem, så vill man ha något bättre än en "fix".
2. Det påtagligt låga priset. Behöver inte vara fel, men jag skulle gräva väldigt djupt efter referenser om en firma är väldigt mycket billigare än en annan, framförallt när en så stor del av priset ligger i dyrt material, med ett någorlunda känt standardpris.
3. Begäran om förskott. Jag skulle möjligen accpetera det om det är en firma där jag har extremt goda referenser från ett gäng nära släktingar eller liknande, och då först efter att ha tagit en kreditupplysning på firman. Men troligen skulle jag ändå inte acceptera att betala förskott.

Men kombinationen av de här tre varningsklockorna är såpass tydlig att det troligen aldrig skulle komma till att fundera över ett förskott.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Har du betalt 80% av offerten? Har du ett underskrift avtal?
ja, det har jag och vi håller på med det. Annars är det 65 tussen up i luften!
 
H hempularen skrev:
Nu är det ju försent för Juerga. Men, OM en firma är extremt mycket billigare än de flesta andra, för en och samma typ av produkt. Då är det ofta för bra för att vara sant. Och saker som är för bra för att vara sanna, är oftats inte sanna.

När denna extremt billiga firma dessutom vill ha ett förskott, så är det i sig själv ett bevis för att de är oseriösa. Man skall ALDRIG betala i förskott för en hantverkartjänst.

Jag skulle reagera på 3 saker om jav vore beställare här:
1. Firmanamnet, det indikerar någon sorts quickfix, skall man ha ett nytt värmesystem, så vill man ha något bättre än en "fix".
2. Det påtagligt låga priset. Behöver inte vara fel, men jag skulle gräva väldigt djupt efter referenser om en firma är väldigt mycket billigare än en annan, framförallt när en så stor del av priset ligger i dyrt material, med ett någorlunda känt standardpris.
3. Begäran om förskott. Jag skulle möjligen accpetera det om det är en firma där jag har extremt goda referenser från ett gäng nära släktingar eller liknande, och då först efter att ha tagit en kreditupplysning på firman. Men troligen skulle jag ändå inte acceptera att betala förskott.

Men kombinationen av de här tre varningsklockorna är såpass tydlig att det troligen aldrig skulle komma till att fundera över ett förskott.
Tyvärr har vi lärt "the hard way" och denna är för att varna att inte vara så dumt som vi var.....
 
Mikael_L
H hempularen skrev:
men jag skulle gräva väldigt djupt efter referenser om en firma är väldigt mycket billigare än en annan, framförallt när
Ja och inte är det svårt att finna på nätet:
https://www.reco.se/fxfx-installation-service-ab-fd-fixofix

Och visst skräller varningsklockorna bra här. Ty trots att medelbetyget är medel så ser man att det nästan endast är lägsta och högsta betyg som finns, det är en vansinnigt bra varningssignal.

Nästa varningssignal är att de goda betygen kommer i klungor under 1-2 dagar. Då antar jag att det är företaget som upptäckt att deras "rating" sjunkit för mycket, så de kastar in några toppbetyg själva för att "rätta till det".

Och den tredje signalen, de som ger bottenbetyg skriver om ganska liknande upplevelser, känns trovärdigt att det är just på det viset som företaget faktiskt brister.


Lite mer:
https://www.vvsforum.se/nyheter/2018/augusti/det-forsade-vatten-ur-varmvattenberedaren/
https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=34513

Och har anmärkning hos KFM och avregistrerad f-skatt
https://www.merinfo.se/foretag/FXFX-Installation-&-Service-AB-5569433112/2k3wa3c-1alx7

Det är dags att driva på ditt ärende snabbt, de kanske snart är borta.
 
Redigerat:
Mikael_L
Det känns som något skumt.
Siffror från de senaste årens bokslut ser väl rätt bra ut, jag la inte märke till något konstigt när jag skummade genom det lite snabbt.
Och senaste året har de haft flertalet anställda och stor omsättning, de har också hyggligt med eget kapital, och verkar inte ha maximerat aktieutdelning t.ex. Det finns helt enkelt inget som tyder på att de är på fallrepet, eller planerar att "dra och ta med sig alla pengar".

Men här ser man att de mist f-skatten pga "bristande redovisning/betalning" vilket ju är rätt klantigt. Och då har man misskött det hela ett tag, ty de drar inte in f-skatten bums, utan det tar flera månader, tid som företaget fortsätter att strunta i förelägganden.

Sen har bolagsordningen ändrats i sommar. Inget konstigt i sig, men i skenet av annat märkligt så kan man undra.

Jag skulle råda till att ligga på ordentligt på företaget, till alla som inte är klara med affärerna gentemot FxFx, och absolut inte betala något i förskott (vilket man iofs aldrig ska göra till någon som helst hantverkare).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.