C
De kanske släpper mikrofibrer så att de skräpar ner mer än de gör rent? Har hänt, men vet inte om de var från just Biltema. Ser man lite dåligt märker man det inte.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Här har du exempel:
  • [länk]
  • [länk]
  • [länk]
Men nu har jag (keep fingers crossed) köpt microfiberdukar på Biltema för städning.
Vad kommer att hända tro :thinking:
Du... Städa..
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Här har du exempel:
  • [länk]
  • [länk]
  • [länk]
Men nu har jag (keep fingers crossed) köpt microfiberdukar på Biltema för städning.
Vad kommer att hända tro :thinking:
Tack för ett seriöst svar (3år sedan jag skrev inlägget), handukstorken var otäck skönt att det trots allt gick bra.
Det jag undrar är om biltema betalade någon ersättning till dig som självrisk eller hjälpte på något vis?
Kollade även upp återkallningen en gammal och en nyare som fortfarande finns kvar..
http://web.archive.org/web/20111109.../Nyheter/Aterkallelse-av-Handdukstork-44-111/
https://www.biltema.se/kundservice/...kallelse-av-handdukstorkar-44-111-och-44-218/
Återkallningar brukar synas i varuhus och bland nyheter när man går in på sidan när det nyligen återkallats men sen blir de svårare att finna men det finns en återkallelse sida tyvärr kollar de flesta inte på länkarna längst ner (vilka är svåra att nå ibland då den nya hemsidan skrollar med ny information).
https://www.biltema.se/kundservice/produktinformation/aterkallelser/
Biltema gör trots allt återkallelser när något är galet, det gör inte alla andra lågprisvaruhus eller så finner jag inte den informationen.
Minns även när tältet återkallades då gick dom ut i tidningar (annonserade?) vill jag minnas.

Att en av/på knapp på ett elverktyg (handöverfräs) blir dålig händer med många verktyg senast min flex vinkelslip, det jag blir lite orolig över är varför används fortfarande en handöverfräs där av/på knappen är defekt?
Tänk om det inte går att stänga av om det skulle behövas eller att man tappar kontrollen vid påslag, låter som en onödig risk att utsätta sig för.
Fördelen med att köpa billiga elverktyg är att man kan kasta dom när de blir dåliga utan att det känns fel när garantin gått ut.

Angående ankarskruv så sker det med flera ankarskruv, jag använder endast galvaniserade ankarskruv (C4) då dom ofta är bättre och hållbarare än ogalvade (annat stål?).
Var det ogalvaniserade (inomhus) ankarskruv? (jag har väldigt dåliga erfarenheter av diverse "inomhus" ankarskruv)
Jag använder alltid både skruv och spik i alla beslag då de har olika egenskaper och spik klarar mer rörelse.
Att använda en slagskruvdragare eller borrskruvdragare på högsta moment kan även lätt leda till överdragning som kan orsaka problem med tiden.
Det är vad jag lärt mig med tiden då även jag upplevt problem med ankarskruv från flera tillverkade.
Om du ser ankarskruven så är det kanske en öppen konstruktion (oisolerat?), har du förstärkt infästningen?

Det är mina tankar om det du påpekade.
 
Redigerat:
C
Man borde ha någon slags skruvprovare hemma så att man kan sätta i några skruvar ur ett parti som man har köpt och böja, vrida och skjuva med ökande kraft tills skruven brister (eller trots allt håller testet ut). Skulle dock ej köpa skruvprovaren på Biltema.
 
1 123abc skrev:
Det jag undrar är om biltema betalade någon ersättning till dig som självrisk eller hjälpte på något vis?
Ursäkta, jag såg inte att tråden var så gammal!
Jag tog det med mitt försäkringsbolag (Moderna Försäkringar), som skötte det hela väldigt bra.
Så de krävde in alla kostnader för sanering och renovering av Biltema, och jag själv fick kräva in kostnaden för min självrisk, vilket Biltema betalade utan knot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.