Man ser att det är välbyggt med kvalitetsmaterial men känslan jag får är ändå min gymnasieskolas tråkiga miljö som var en akustistisk katastrof och väldigt kall över vintrarna. Det kan vara det som färgar min åsikt om att huset är väldigt tråkigt och omysigt.
 
  • Gilla
Drenalin och 2 till
  • Laddar…
Det här var riktigt snyggt om någon bryr sig om vad jag tycker, trevlig planlösning, "lagom" stort också.

Jag undrar hur den lutande delen av fasaden kommer att må, känns som att varje tegelvarv blir som en liten terrass som bjuder in vatten i fogen. Hur fungerar det, kommer fasaden hålla i en evighet som ofta är ett argument för tegelfasad? Har ingen erfarenhet av tegel. Hade var häftigt om tegelvarven lagts i samma vinkel som tak och vägg.
 
Säkert gediget och så, men ser väldigt gammalt ut, och då menar jag inte gammalt på positivt sätt, a'la 1880-1920, utan snarare gammal modernism, 40-tal och framåt. Inte min stil.
 
  • Gilla
Drenalin
  • Laddar…
Gillar verkligen arkitekturen och materialval (skulle valt annan dörr kanske...men). MEN ... hur i h-e fick dom ihop detta för 6 mkr? Är mitt uppe i en "ynka" 40 kvm arkitektritad tillbyggnad (större vardagsrum+ extra sovrum) på mitt hus och tittar på lite mer kvalitativa material som saltglaserat kakel, ek, koppar ... och det drar iväg. Fattar verkligen inte hur dom lyckas med så lite. I mina ögon ser det ut som 10 miljoner. Min utbyggnad kommer lätt gå på 2ish med alla avgifter, ritningar, tillstånd inräknat. Imponerande.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Fantastiskt hus i nästintill underhållsfria material, stilfullt, tidlöst, funktionellt. Placering, läget o omgivningen är ju viktigt men svårt att bedöma av bilderna, antar att arkitekten även tagit hänsyn till det.
M.a.o bara positivt! Kanske för att jag själv byggde arkitektritat på 70-talet men då i en helt annan stil.
 
  • Gilla
kalle55
  • Laddar…
P Pankow skrev:
Fint tegel och kul att man vågar bygga med egen stil. Personligen tycker jag att rummen fick fel proportioner och att utbyggnaden på framsidan passat bättre i tegel jämfört med ”brunplåt”. Annan färg på ytterdörren hade kunnat vara lite järvare.
Nog är väl även burspråket i koppar, likt stupröret?
Snyggt hus för övrigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.