Har en DeWalt hyvel som jag skulle vilja ha flyttbar, idag står den på pall men det är för bökigt....

Hur sätter jag enklast hjul på det här underredet?
Svetsat metallunderrede på ett trägolv i en verkstad med diverse verktyg och material runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du är ju snickare så snickra till en träram som du skruvar låsbara länkhjul under.
Tänk på att göra ramen större för om hjulen svängt inunder sågen så blir stödytan mindre än vad den är nu och det blir vingligt.

Protte
 
Skulle det funka med 22 spån som platta och hjul på den? Sen får man förankra hyveln på nåt vis
 
nino nino skrev:
Skulle det funka med 22 spån som platta och hjul på den? Sen får man förankra hyveln på nåt vis
Beror lite på hur tunga grejer du hyvlar på den också. 15mm plywood funkar för 150kg bandsåg..
 
Det blir nog bara att hyvla av lite salningar och kanske göra några limfog skivor
 
Jag har min Emco Rex på en ram gjord av 45*95 med hjul på. Gjorde en kant som sticker upp en bit så att den kan kana av. Hjulen är låsbara och jag har aldrig haft problem att den rör sig vid användning.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hur gjorde du skarvarna?
 
Skarv med 50/50 överlappning av träreglar under en orange byggställning med sågspån på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
50/50 överlappande.
 
  • Gilla
RmK_71 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.