Avslutad: Kännedom om medlemmar kan ge lyxig brödrost i retrostil

Svart Dualit brödrost i retrostil med Peek & Pop-funktion och extra stor öppning.

Förgyll höstens regnruskiga morgnar med en lyxigare frukost. Den här brödrosten i retrostil från Dualit ger enligt tillverkaren ett perfekt resultat varje gång. Den har en Peek & Pop-funktion som gör det möjligt att kolla rostningen utan att stänga av den, samt inbyggd sensor för den perfekta resultat. Med bagel-knappen kan du rosta brödet på endast den ena sidan. Den har också en extra stor öppning som är bra för tjocka mackor och bagels. Välj mellan färgerna canvas, svart eller grå.

Totalt värde ca 1 300 kronor

Så här tävlar du:

Svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilka fem medlemmar på Byggahus.se har lämnat flest "Bästa svar" i vårt Forum?

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 13 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Den är tävlingen är inte sponsrad. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
Redigerat:
  • Gilla
Highwayman
  • Laddar…
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Jag rostar mina bröd i paninigrillen och det får duga för mig men morsan behöver en ny brödrost för att hålla sig snäll hela dagen då den gamla gett med sig
 
richardtenggren
Skärmdump av ett diskussionsforums användare med poäng och placeringsinformation, ingen brödrost synlig på bilden.

En Dualit är väl vad som krävs för att få de där perfekt rostade mackorna, vår nuvarande OBH levererar tyvärr inte som den ska. Får ofta köra två gånger för att få brödet rostat... så det är rätt sällan den kommer fram.
 
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Efter många års läsande på forumet, tre husköp, tre flytter och tre barn så har jag nu äntligen skapat en användare och tänkte våga riva ut köket helt själv. När det nya står på plats så vore det ju perfekt med en ny fin och funktionell brödrost.
 
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Motiv varför just jag borde vinna:

Darlingen skulle bli glad, och ni vet väl: Happy wife, happy life!
 
  • Haha
Highwayman och 1 till
  • Laddar…
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Med två barn på 3 och 6 år skulle det vara perfekt med en brödrost som skapar den där lugna mysiga helgfrukosten!
 
And the The Excellencies of Byggahus.se are ...

*** TRUMVIRVEL ***

1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

När jag sitter där i mitt anletes svett,
för att hitta svar - blir det plötsligt så lätt!
Ty Byggahus.se:s medlemmar de kan!
Både kvinna, tant, gubbe, man.
Så mycket hjälp jag fått under åren nu,
kan knappast bli bättre ju.
Eller jo, med en ny brödrost i stället för min som osar bränt,
Byggahus.se-läsning, te & rostmacka är bästa kombon, det är känt!
Kanske kan jag även hitta smarta lösningar och svar,
på vad man gör med en brödrost som sett sina bästa dar!
 
En brödrost i aluminium rostar inte.
 
  • Gilla
  • Haha
civilingenjören och 3 till
  • Laddar…
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Varför just jag ska vinna?
Tja, för att glädja frugan kanske. När vi slog våra påsar ihop fick vi två brödrostar i huset, synd bara att den ena inte rostar brödet alls och den andra bränner det oavsett vilket. Ett sådant här rymdskepp kanske kan råda bot på vår rostproblematik.
 
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Som nystartad bi-odlare behöver man ju en brödrost för att kunna göra sina honungs&ostmackor framöver, inser att det är många år sedan jag senast ägde en brödrost.
 
Åhhhhhhhhhhhh, brödrostarnas Rolls Royce.

1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib
 
Vill öka stämningen i stugan,
servera frukost på sängen till barnen och frugan.
Nyrostade mackor med ost och marmelad,
gör hela familjen både pigg och glad.
Brödrosten är snygg och smart,
och att få fixa frukost i en Dualit vore underbart!
 
  • Skärmdump av diskussionsforum, visar medlemsnamn, ranking, och poäng för bästa svaren.
Griffeltavlan
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Min nuvarandebrödrost är en sliten obh nordica. Rostskivorna får sin fina färg på ena sidan bara och bara nedtill så en ny vore guld i vårt nyrustade kök. :D
 
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Jag behöver en brödrost till mitt nybyggda kök vid sommarstugan där jag haft otroligt mycket hjälp av Byggahus.se.
 
justusandersson

Bo.Siltberg

Krilleman

hempularen

tommib

Vår brödrost används flitigt av barnen och den har definitivt sett sina bästa dagar. En ny snygg brödrost skulle vara en dröm. Dualit är ju brödrostarnas Rolls Royce.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.