Martin321 Martin321 skrev:
Kul att det funkar! Har du sprutat fönsterbågarna med fasadfärgen?
Japp. Med fasadfärgen. Både karmen som föbsterbågen.
Nästa vecka tar jag dom invändigt. Med fönsterfärg.
 
  • Gilla
Martin321
  • Laddar…
Martin321 Martin321 skrev:
Kul att det funkar! Har du sprutat fönsterbågarna med fasadfärgen?
Det gick hur bra som helst. :) Nyrenoverad veranda med vita fönster och väggar, inredningsarbete syns på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Semiproffset och 1 till
  • Laddar…
Hej,

Har en nyindköpt Wagner 250R
Forsögte at spruta Silikat maling i den uden held!
Er der andre der har forsögt og fået det til at fungere?

Mvh
Stig
 
H Heavydane skrev:
Hej,

Har en nyindköpt Wagner 250R
Forsögte at spruta Silikat maling i den uden held!
Er der andre der har forsögt og fået det til at fungere?

Mvh
Stig

Vad är det som inte fungerar? Borde inte vara några konstigheter att spruta silikatfärg.
 
Martin321 Martin321 skrev:
Vad är det som inte fungerar? Borde inte vara några konstigheter att spruta silikatfärg.
Der er ingen tryck på färgen ved munstycket, 517. Kommer en rund stråle, men den forstöver inte.
Som om at Silikaten indeholder ämnen der sätter sig i filterna?

Mvh
Stig
 
Hur ser filtret ut?
 
Låter ju som stopp i munstycket bara, funkar sprutan bra med andra färger?
 
Vänd på munstycket och spruta i en hink. Vänd tillbaka och måla annars är det fel på munstycket eller så har du inte blandat färgen.
 
Filteret i hinken har lange hvide tråde, som lim ungefär. Deraf mit spörgsmål om andre har sprutat silikat med den den.
Har ikke prövat med annan maling endnu, skal testa.

Mvh
Stig
 
H Heavydane skrev:
Filteret i hinken har lange hvide tråde, som lim ungefär. Deraf mit spörgsmål om andre har sprutat silikat med den den.
Har ikke prövat med annan maling endnu, skal testa.

Mvh
Stig
Jag skulle tro att silikatfärgen är för tjock för att kunna sprutas med din spruta. Anti-corrosion som är generalagent för Graco skriver uttryckligen på sina kraftigare proffssprutor ”klarar även svårare färger som silikat... etc”
 
Semiproffset Thiger skrev:
Jag skulle tro att silikatfärgen är för tjock för att kunna sprutas med din spruta. Anti-corrosion som är generalagent för Graco skriver uttryckligen på sina kraftigare proffssprutor ”klarar även svårare färger som silikat... etc”
Min färg Beckers var så tjockt! Man kunde SPACKLA med den!
Efter 2 hinkar, började blanda 0.5 liter vatten i varje 9 liters hink. Gick ännu bättre att spruta!
 
A Atom skrev:
Min färg Beckers var så tjockt! Man kunde SPACKLA med den!
Efter 2 hinkar, började blanda 0.5 liter vatten i varje 9 liters hink. Gick ännu bättre att spruta!
5-6% det är visserligen "normal" utspädning men färgen blir ganska mycket vattningare och rinnigare. Börja med 3% borde sprutan klara.
 
Hej!
Försöker väcka liv i denna tråden. Ska måla fasaden med Demmidekk infinity i vår/ sommar.
Är inne på att införskaffa mig en Wagner Control Pro 250 M alt. R. Är det någon som vet skillnaden på M & R modellerna?

Bor i ett villakvarter där tomtgränsen går ca 5m från huset, finns det risk att dimman kommer nå grannarnas tomt?
Ni som förvärmt färgen, hur har ni gjort detta på ett bra sätt?
 
Martin321 Martin321 skrev:
Att spruta med 517 utan o täcka är bara glömma, har själv mer och mer valt betydligt mindre munstycken, 413, 312, 415 tillomed 211, med mindre munstycke får du mer kontroll på sprutet, pensla alltid efter! Att värma färgen är överkurs, om du inte har värmepaket dvs. Täck fönster etc, ha åtminstone en lös bit plast du kan flytta med dig, att skrapa fönster kommer att äta upp ev tidsbesparing iallafall. En "täckplatta" finns ibland på välsorterade färgbutiker, kör själv mestadels med en bit masonit i handen om jag kör den metoden.
Hej, något gammal tråd men tog fasta på att du gått ner i storlek på munstycke. Kom över en begagnad wagner control pro 350 och försökte mig på en andra omgång på garaget. Använde 517 men upplevde det kom för mycket färg vilket ledde till jag måste röra mig snabbare med sämre kontroll. Outspädd täcklasyr som annars är lättmålad med pensel. Tänkte nu köpa ett mindre munstycke 413 eller 415? Har du några synpunkter? ...matias
 
P Pizza_m79 skrev:
Hej, något gammal tråd men tog fasta på att du gått ner i storlek på munstycke. Kom över en begagnad wagner control pro 350 och försökte mig på en andra omgång på garaget. Använde 517 men upplevde det kom för mycket färg vilket ledde till jag måste röra mig snabbare med sämre kontroll. Outspädd täcklasyr som annars är lättmålad med pensel. Tänkte nu köpa ett mindre munstycke 413 eller 415? Har du några synpunkter? ...matias
Nu har jag inte testat 413 eller 415.
Men när jag målade min fasad med min 250 upplevde jag strul med det mindre munstycket 311. Det var som att den var för liten och jag behövde vända munstycket och blåsa ur det en massa. Då hade jag även spätt färgen ca 5%.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.