Nä, inte om man tar änden med rund kontakt istället för krokodilklämmorna.
 
  • Haha
-PC- och 1 till
  • Laddar…
Usch. Det låter som det kan bli likström detta.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
I min volvo kopplas cigarettändaruttaget bort då motorn är avstängd
Samma i min Honda från 2013. När tändningen är avslagen är uttagen strömlösa.
Gäller även det där bak.
Ganska vettigt tycker jag.
 
Eftersom det är fredag så antar jag att 'där bak' betyder något annat än bilens bagageutrymme...
 
  • Gilla
  • Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
5
useless useless skrev:
Eftersom det är fredag så antar jag att 'där bak' betyder något annat än bilens bagageutrymme...
Usch om det var möjligt med ett uttag där "bak" så är det ju inget man ska använda.
Vem vill ha skitig el?
 
Beroende på matvanor så innehåller den skitiga elen olika mycket el från kålkraft. Kan även vara en del naturgas...
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Sockerhög Sockerhög skrev:
[bild]
- "Last weekend, me and my girlfriend watched the last episodes of Game of Thrones back to back.
Luckily, I was the one facing the telly!"
Haha, var tvungen att tänka till :rofl:
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Samma i min Honda från 2013. När tändningen är avslagen är uttagen strömlösa.
Gäller även det där bak.
Ganska vettigt tycker jag.
På min v70 från 07 så är det ström i 12 v uttaget bak även fast man slår av tändningen. Vettigt tycker jag för då hålls kylväskan kall medans man är i i butiken.
Enligt vad jag förstått så ska strömmen brytas om batterispänningen blir för låg. Men är inte säker på det.
 
Någon mer som tycker det här låter som ett skämt ? Blå Lada Niva 4x4 med extraljus på taket och bullbar, parkerad utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
5
N Niq skrev:
På min v70 från 07 så är det ström i 12 v uttaget bak även fast man slår av tändningen. Vettigt tycker jag för då hålls kylväskan kall medans man är i i butiken.
Enligt vad jag förstått så ska strömmen brytas om batterispänningen blir för låg. Men är inte säker på det.
Det gör den inte iaf inte enligt manualen för en 2012'a
 
 
  • Haha
  • Gilla
fremax och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Handlade online igår, tjejen hämtade upp det idag. Så hon ringde nyss något fnissig och berättade att jag råkat köpa 5 x 765 g istället för 5 st bananer. Det står ju faktiskt handla som "st" eller "vikt" och det går lägga i 0,1 kg i korgen om man så vill. Det står även ca 750 g, så något tvetydigt! ;)

Så i helgen får vi väl äta banan till frukost, lunch och middag.
 
  • Plastförpackade ICA Eko bananer med vikten ca 765g och priset 25,90 kr/kg på onlinebutiksida.
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 8 till
  • Laddar…
5
richardtenggren richardtenggren skrev:
Handlade online igår, tjejen hämtade upp det idag. Så hon ringde nyss något fnissig och berättade att jag råkat köpa 5 x 765 g istället för 5 st bananer. Det står ju faktiskt handla som "st" eller "vikt" och det går lägga i 0,1 kg i korgen om man så vill. Det står även ca 750 g, så något tvetydigt! ;)

Så i helgen får vi väl äta banan till frukost, lunch och middag.
Du kommer hålla dig på banan iaf, om du inte intar nåt starkt till:cool:
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
så något tvetydigt!
Jag är böjd att hålla med.
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Haha, påminner mig om förskolan i en kommun jag jobbade för som beställde glasspinnar för barnen att pyssla med.

Det var bara det att de trodde de beställde styck men det var antal kartonger.... Det kom visst flera pallar med glasspinnar :D :D.
 
  • Gilla
  • Haha
-PC- och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.