Det är ju inget "verktyg".., men jag behöver det för att kyla höglegerade verktygsstål efter härdning. Det närmsta jag själv hittat är IVL produkter i Malmö. Men det är lite meckigt med öppettider och lite större minimum mängd än vad jag behöver.

Någon som har koll?
 
Kolla med någon glassdistributör. typ nått Hemglass lager. Där har dom och är det en vettig människa du får tag på så tror jag att det inte är några problem.
 
För många år sedan så jobbade jag på ett större läkemedelsföretag i Lund och då hade vi ett antal stora "superfrysboxar" med kolsyreis i källaren. Nu hjälper ju detta inte dig men jag tänkte att om du kanske har några kontakter inom universitetet, på sjukhuset eller något av BioTech företagen häromkring så kanske det skulle gå att få köpa loss lite mindre mängder. Alternativt kolla var de köper.
 
Har själv köpt i helsingborg o tyvärr e det få som har öppet längre än till 16. men man kan köpa hur lite som helst. brukar finnas i block eller pellets. dock ganska dyrt om man inte lyckas byta mot fikabröd på lunchen. betala nog ca 200kr för 4block sist på fakturan. men fick fler när man väl stod vid frysboxen.

verkar bara finnas i helsingborg och malmö som du själv hitta.
 
Ja man tycker det skulle finnas att få tag på enklare. Man använder väl detta i party- och matlagningssammanhang också..
Synd man inte blev forskare på BMC istället, de har ju fin service vad gäller flytande kväve i varje fall.
Man kan ju också köpa en 20 kg tub CO2 och en sådan här, men blir rejält med kosing allt som allt.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.