siamthai skrev:
AEG BEST 12X har vunnit minst två tester som jag läst. Om man skall tro på sådana väljer man AEG. Jag skall själv ner och köpa en idag och hoppas att den är ett bra köp.
Det är ett bra köp, så du kan vara lugn! Dessutom bättre nu än tidigare. Från början hade den en röd plastklädd chuck, nu har den samma metallchuck som storebror Milwaukee, vars yttersta metallring löper fritt och kan stödhållas i under precisionsarbete.
 
Hmm.... levereras AEGen med två batterier?

Enligt svärfar är galvade skruv absolut inga problem och förborra 6500 hål vill jag helst slippa (med 35 års erfarenhet förlitar jag mig nog på att hans råd ang. skruven ;-) ).
 
Tja, det är ju ditt trädäck.....
 
JB skrev:
Hmm.... levereras AEGen med två batterier?
Nix.
 
Har en AEG BEST 12V sedan ett par år tillbaka, vilken har fungerat bra fram till dess att jag klantade mig och "kastade i tvåan i farten" vilket orsakade växellådan att låsa sig :-[ .
Ny växellåda inhandlades i någonstans i enskede för dryga 500:- så nu går den fint igen.
Sensmoral, se bara till att motorn står stilla innan du växlar så är det en bra maskin.
/T
 
Med min AEG kom det två 2Ah batterier, dessutom fick jag på köpet en ficklampa. En till bra sak med AEG:n är att man kan svänga batteriet..
 
Gå på kk-auktioner. Hittade en nästan ny Makita skruvautomatare ca 2100:- + moms, Paslode spikpistol bra skick ca 2400:- + moms. Köp yrkeskvalitet och betala mer vid inköpet, sälj sedan.

Kolla här:
www.petterson-son.se
 
Jani skrev:
Jag har köpt en hitachi DS 12DM (12V), 2st 3,0 Ah NiMH-batterier, 35 Nm, lätt och kompakt 1,7 kg.

Har dock inte frestat den så hårt ännu, men snart.........

[länk]
Jobbar du på nibe? Som?


 
Matti skrev:
Med min AEG kom det två 2Ah batterier, dessutom fick jag på köpet en ficklampa. En till bra sak med AEG:n är att man kan svänga batteriet..
Oups, mitt "nix" kom lite fort för det slog mig att det finns, eller i alla fall har funnits, lite olika varianter. Jag har sett väskor med ett batteri och väskor med två batteri. Priset är förståss därefter och tål verkligen att jämföras, då ett enstaka batteri kan kosta makalöst mycket.

Hitachi gör superfina skruvdragare. Även Panasonic är kanon och väldigt poppis hos elektriker av någon anledning. Panasonic har 3,5 Ah batterier! Kolla på Elfa!
 
MathiasS skrev:
Jobbar du på nibe? Som?
JA

labingenjör/nibe villavärme, avd. innovation.

MathiasS; Jag vet också att du har en fin pjäs som värmer huset därhemma :D
 
Jani skrev:
JA

labingenjör/nibe villavärme, avd. innovation.

MathiasS; Jag vet också att du har en fin pjäs som värmer huset därhemma  :D

Perfekt, då ska jag PMa dig om lite funderingar jag har.
 
Åh herregud.
Jani, ring supporten och be dem utöka mailboxens kapacitet till runt 3 GB för nu kommer det snart att rassla till... ;D
 
KarlXII skrev:
Åh herregud.
Jani, ring supporten och be dem utöka mailboxens kapacitet till runt 3 GB för nu kommer det snart att rassla till...  ;D
Eh, hmm tänkte inte på det, kanske läge att ta ut lång-/byggsemester, annars får man nog ta och justera bort lite info från profilen (underförstått ta bort mailadressen illa kvickt) ;D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.