Jag har en granne som inte har kläder. . Det är båda fru och man som går runt naken på sommar och på vinter naken inne bara. Är det okej att jag ska behöva se detta min barn gråter?
 
  • Haha
ILoveFunkis och 9 till
  • Laddar…
Har du framfört dina synpunkter till grannen?
Detta kan ev. bli ett polisärende.
 
  • Gilla
Warleod
  • Laddar…
Om grannen bara går omkring naken får du väl titta åt ett annat håll eller dra för gardinen.
Att polisanmäla är ju bara dumt i det läget. Den anmälan lär läggas ned.
Men om det är riktat utåt för att väcka anstöt så är det en annan sak, tex om grannen onanerar eller liknande. Då kan anmälan sannolikt gå vidare.
 
  • Gilla
HEM2121 och 7 till
  • Laddar…
harry73
Vad jag förstår får man gå naken inomhus, men man får inte visa upp sig för grannarna. Så står de naken vid fönstret, bankar på fönstret och vinkar, då är det olagligt, men går de bara runt är det inte olagligt. Inte ens när du ser dom tydlig.
Samma sak gäller på tomten tror jag.
 
  • Gilla
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
Talvan Talvan skrev:
Jag har en granne som inte har kläder. . Det är båda fru och man som går runt naken på sommar och på vinter naken inne bara. Är det okej att jag ska behöva se detta min barn gråter?
Om dina barn gråter av att se en naken kropp på långt håll (hoppas jag) så ska du nog fokusera på att ge dem ett rimligare förhållningssätt till andra människor.
I övrigt tycker jag att du ska sluta flukta på dina grannar.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Sona2012 och 105 till
  • Laddar…
harry73
Talvan Talvan skrev:
min barn gråter
Ta barnet till en bastu eller kallbadhus så att barnet vänjer sig vid nakna kroppar. Det känns som en mycket bättre lösning än att försöka styra vad grannen får göra i sitt eget hem.
 
  • Gilla
  • Haha
Sona2012 och 31 till
  • Laddar…
Så länge de håller sig inomhus och inte medvetet exponerar sig för sina grannar tycker jag man ska låta dem vara som de är. Huruvida det är okej att de vistas nakna i trädgården ska jag låta vara osagt, det beror ju på hur det ser ut hos er. Lagen har säkert något att säga om det, men för egen del skulle jag inte bry mig så länge det är till största delen insynsskyddat och på någorlunda avstånd. I radhusträdgården utan plank eller höga häckar mellan skulle jag inte tycka det var okej.

Sen, vad kan det bero på att dina barn gråter av att se grannarna nakna? Kan det ha med din reaktion på nakenheten att göra?
 
  • Gilla
Bor i pepparkakshus och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
Men var är bilderna? :)

/ P
 
  • Gilla
  • Haha
emmzor och 51 till
  • Laddar…
Det är inte olagligt att vara naken i sitt hem eller på sin tomt. Därför kan du inte kräva något alls. Din granne kanske inte alls är medveten om hur du känner inför detta? Har du pratat med dem? Bjud hem dem på kaffe, med kläderna på såklart!
 
  • Gilla
  • Haha
HEM2121 och 2 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Men var är bilderna? :)

/ P
Jag vill också se gråtande barn!
 
  • Gilla
  • Haha
JapeFox och 38 till
  • Laddar…
MultiMan
Jag går utan kläder rätt ofta men vanligast inne, skönt att jag har 150m till närmaste granne. Det hindrar dock inte promenerande människor på vägen förbi att stirra när jag vattnar tomaterna i farstun. Inte mycket att se tycker jag men alla har ju olika smak, det respekterar jag. Sluppit polisanmälningar hittills, tur det, polistur.
 
  • Gilla
  • Haha
Roffe_riff och 4 till
  • Laddar…
harry73
Jag tror att de flesta går naken inomhus. Kanske inte hela tiden, men ibland i alla fall
 
  • Gilla
  • Haha
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
  • Gilla
Swepos och 2 till
  • Laddar…
Patrik440
MultiMan MultiMan skrev:
Var försiktig med vad du önskar: ;)
Jag önskade inte utan undrade bara.

/ P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.