Hej har bytt ut min gamla robot mot en Sileno 750. Och min förra hade inte guidekabel. Här gjort en skiss på hur min slinga ligger och undrar hur jag ska dra guidekabel, har några trånga passager (som syns på skissen) någon kunnig som vill hjälpa? Mvh Christian
Handritad skiss av trädgård med markerade områden för robotgräsklippare och planerad guidekabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dra den nedåt, vänster och sedan upp till den vänstra gräsytan efter stenläggningen, mitt på gräsytan.
 
Menar du ner mot träden i vänster kanten? Tror du jag behöver dra ner den bakom den trånga passagen, eller klarar klipparen gå in där iaf? Vill du får du gärna rita in på skissen hur du hade dragit den. Mvh Christian
 
Handritad skiss av en trädgårdsplan med beteckningar för hus, gasledning, och växtområden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack så mycket, tror du klipparen kommer kunna gå mellan där träden är? Och likadant där stenen är? Det är ca 50cm mellan slingan där.
 
50 cm är ingen optimal ytan för en robotklippare. Den kanske letar sig in där någon gång.
Avvakta och se hur det går. Kanske ska du ta bort ytan från klippning och anlägga någon rabatt/sten där istället.
 
Ja okey, jag får kolla om den lyckas klippa där. Tack så mycket för hjälpen.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Tänkte kolla med er..Hur tycker ni jag ska ställa in mina zoner? Eller ska jag inte använda några zoner? Vad tycker ni?
 
C costia skrev:
Tänkte kolla med er..Hur tycker ni jag ska ställa in mina zoner? Eller ska jag inte använda några zoner? Vad tycker ni?
Zoner är egentligen bara startpunkter längs guidekabeln mätt i meter från laddstation.
Givetvis ska du använda detta. Ställ in några startpunkter längs guiden, kanske en i vänstra sektionen och en till höger om ön.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.