Svårt att välja rätt underforum, detta får duga så gott som något.

Ska riva en sommarstuga på 33kvm + farstubro om c:a 10kvm. Har letat runt efter sätt att räkna ut mängd i kubik eller kg, som efterfrågas i rivningsplanen. Har dock ingen lycka. Någon som har en hänvisning till information där jag kan hitta hur man räknar ut detta?
 
Även metoder för att räkna ut massan (vikten) på hur mycket kåken väger vore ett bra alternativ, då någon av dessa två efterfrågas i en rivningsplan
 
Pingar en sista gång för att se om inte någon har nån idé om hur man beräknar hur stor massa eller volym rivningsmassor man får från en enklare träbyggnad?
 
Jag vet att en mindre stuga typ 20kvadrat gick ner i en 30 kubiks container. Den var så pass gammal att det inte fanns glasfiber och sådant att ta hänsyn till.
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Vi rev en likvärdig, i storlek sett, tillbyggnad och uterum. Höftade lite på mängderna i rivningsplanen. Vissa grejer går hyfsat enkelt att räkna ut typ betongplattan.

Så här såg vår plan ut.

En rivningsplan och inventering av rivningsmassor med tomma fält för projektinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inventeringslista för rivningsavfall med kryssrutor för förekomst av material som asbest och kvicksilver.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rivningsplan för byggprojekt som visar mängder av olika material och destination för återvinning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Kanon, tack för svar. Då har jag något att gå på!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.