När jag nyss plockade ut en kulörtvätt ur maskinen upptäckte jag att tvättpåsen hade gått sönder men sånt händer ju. Vad som inte brukar hända är att innehållet i den smälter! De två behåar som låg i hade smultit i samma område som det trasiga partiet av tvättpåsen. På 40 grader. Någon som varit med om något liknande? Det är väl bara att skaffa en ny tvättmaskin antar jag.
 
Påsen måste kommit i kläm någonstans. Jag ser ingen anledning att köpa en ny maskin.
 
  • Gilla
torbeno
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Påsen måste kommit i kläm någonstans. Jag ser ingen anledning att köpa en ny maskin.
Ja, det borde vara billigare att köpa nya underkläder.
Men hur kan ett klädesplagg smälta? Vid så låg temperatur?
Hur ser BH-arna ut efteråt?
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Men hur kan ett klädesplagg smälta? Vid så låg temperatur
Friktionsvärmen vid centrifugering är långt högre än 40°. Nylon smälter någonstans mellan 100 och 200°
 
Kommit ner mellan trumma och gummibälg,då blir det varmt
 
Man tycker att en tvättpåse skulle skramla runt tillsammans med all annan tvätt men antagligen måste den ha fastnat på något sätt fast jag begriper inte hur.

Jag får prova att tvätta något annat, som inte är så dyrt och se hur det går medan jag försöker få ihop stålarna för att ersätta de förolyckade bharna, går ju på några lusentappar så det vore skönt att inte behöva köpa en ny tvättmaskin också.
 
coconut
T TottoGBG skrev:
Man tycker att en tvättpåse skulle skramla runt tillsammans med all annan tvätt men antagligen måste den ha fastnat på något sätt fast jag begriper inte hur.

Jag får prova att tvätta något annat, som inte är så dyrt och se hur det går medan jag försöker få ihop stålarna för att ersätta de förolyckade bharna, går ju på några lusentappar så det vore skönt att inte behöva köpa en ny tvättmaskin också.
Kolla med ditt försäkringsbolag också om du har något i din försäkring som täcker förstörd tvätt när det handlar om dessa pengar.
 
  • Gilla
TottoGBG
  • Laddar…
Smalt?
 
  • Gilla
stugfar
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Smalt?
Smälta, smalt, smultit.
 
  • Gilla
Vildparti och 1 till
  • Laddar…
T TottoGBG skrev:
Jag får prova att tvätta något annat, som inte är så dyrt och se hur det går medan jag försöker få ihop stålarna för att ersätta de förolyckade bharna, går ju på några lusentappar
Ursäkta! Köper du diamantbeströdda BH:ar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.