Tjena, ha precis köpt ny lägenhet där allt golv utom vardagsrummet ska bytas.

Blev berg & berg furu parkett, ca 48kvm och en ek parkett som ska slipas och lackas på 20kvm.

Vad är en rimlig kostnad för detta. Fick en offert för 19000 för att lägga golvet (innan rot) och 5000 för slipa och lacka golvet (innan rot).

Känns inte golvläggningen väldigt dyr? Om vi säger han lägger 3*8h på det så är de ju en tim penning på 800kr.

Vad tycker ni? Ska jag ta ledig och göra de själv, fast ja aldrig gjort de? Gamla klickgolvet ha ja slitit bort och de ligger plastmatta under.

Mvh Jonatan
 
Priset måste ju vara med material och då är det rimligt tycker jag.
 
tttomten TomasJor skrev:
Priset måste ju vara med material och då är det rimligt tycker jag.
Golvet har jag redan köpt men inget annat. Priset är 300kr/kvm + 435kr rese kostnad.
13 550kr efter rot
 
Jo då låter det mycket dyrt.

Slipningen var ju bra pris, är det med eller utan lack?
 
Och för att svara på din fråga
Ja ta ledigt och lägg lite parkett, alltid avkopplande att få jobba lite med trä. Det doftar så gott.
 
tttomten TomasJor skrev:
Jo då låter det mycket dyrt.

Slipningen var ju bra pris, är det med eller utan lack?
1250 kr för material. 4200kr efter rot.

Tack för hjälpen, får försöka lösa de helt enkelt.
 
M
Golvläggning kan ingå med en extra 100kr/ kvadrat om man köper golvet hos en lokal golvhandlare....
20 kvm för 5000 kr är ok...nog för att det är så lite, slipar man mer blir det säkert billigare.

Skulle lägga golv själv, det går snabbt och du har ju köpt bra golv liksom, går ännu snabbare.
 
M MoveMe skrev:
Golvläggning kan ingå med en extra 100kr/ kvadrat om man köper golvet hos en lokal golvhandlare....
20 kvm för 5000 kr är ok...nog för att det är så lite, slipar man mer blir det säkert billigare.

Skulle lägga golv själv, det går snabbt och du har ju köpt bra golv liksom, går ännu snabbare.
Golvet köpets på bygghemma.se eftersom de var 24% billigare där. Finns de någon bra guide eller video för hur man går till väga och vilka verktyg som behövs.

Kan man lägga golvet direkt på plastmatta?
 
Guider finns det massor, bara att börja glo Men bäst info får du av läggningsinstruktionerna som ligger i paketen.
Lägg en lumpapp mellan, ej cellofan eller tuplex.
 
48kvm det skulle jag tro att en duktig kille lägger in på en dag
 
Nu har jag fått bort golvet och de ser bra ut. Golvet innan är även det lagt på någon typ av foam. Borttaget trägolv ligger i en hög bredvid en betongyta med synlig skumisolering och spikar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand som lyfter en kant av skumunderlägg på avlägsnat golv med synligt undergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tyvärr varit lite sjuk men fått ihop hallgolvet!
Nylagd ljus träparkett i en tom hall med vitmålade väggar och röda distansklossar vid kanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ninnit och 4 till
  • Laddar…
Snyggt, gick det bra?
 
Fler bilder?
 
Yes, kommer lite här. Tyvärr är jag inte i Stockholm så har inte nya bilder med lister.

Renoverad korridor med ljust trägolv, vitmålade väggar och taklampor utan lister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök med vita skåp, ljusa träbänkskivor och utan lister, vy från dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pasjostrom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.