Min Sony experia brann upp, men eftersom det inte var öppen låga så ersätter dom ingenting! Hela lägenheten rökfylld. Skurat och tvättat bort sot i 4 dagar. Hade jag inte varit ärlig så skulle jag fått hela lägenheten sanerats och alla textiler tvättade. Trygg hansa
 
  • Resterna av en brandskadad Sony Xperia-telefon på en plastpåse
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmakatten
Låter väldigt märkligt. Skulle överklaga beslutet till deras egen kundöverprövningsavdelning (kommer inte på vad det heter). Och fick jag inte rätt där så gå vidare till ARN.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Låter väldigt märkligt. Skulle överklaga beslutet till deras egen kundöverprövningsavdelning (kommer inte på vad det heter). Och fick jag inte rätt där så gå vidare till ARN.
Skall ringa igen för 5 gången.. Mvh Håkan
 
Hemmakatten
Men se till att komma till rätt avdelning och inte till kundtjänst/skadeavdelningen/nuvarande handläggare. Tror att man måste skicka ett brev/mail. Men telefon är väl bra att börja med. Står på Trygghansas hemsida vart du ska vända dig.
 
Vi har i familjen fått ersättning för en incident, där var det ett elfel i huset (mitt föräldrahem). Men "branden" orsakade inga skador, däremot högg brandkåren upp ett golv för att undersöka. Var inget snack om att inte ersätta.
 
Frågan är väl om det gått fram vilka skador det uppstått. Att det alltså är mer än apparaten som skadats.
 
MultiMan
Är det batteriet som är orsaken brukar det ha ett mycket stort intresse i media och tillverkarna vill absolut inte råka ut för litiumbatteribränder eftersom det kan vara direkt livsfarligt i flygplan t ex. Samsung och nu senast Apple (Macbooks från vissa årtal) har fått hela serier stoppade för flygning pga det.

Jag hade gått direkt på Sony först och förklarat det livsfarliga i problemet och att det är ett konstruktionsfel. Väljer de att inte göra något tycker jag faktiskt du ska kontakta lämplig tidning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.