Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Visst trädgården. Men...

FÖNSTER!
Om det är så att det är de små höga fönsterna i köket som vetter mot havet, så gör om där -
altandörr, fönsterparti - helt enkelt öppna upp för utsikt mot havet. Ha matbord ute, gör fin uteplats där med pergola, växter, fin utegrupp etc.

Köper man ett sådant där ställe vill man ha SE havet., kunna ha öppet varje dag hela sommaren och känna på havslukten direkt.

Huset känns instängt nu.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 3 till
  • Laddar…
Och tapeter, nånting i sovrummet - gör om bilderna. För det blir lite negativt med bara trä sådär... halvfärdigt liksom.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Den ligger ju dock på en öde ö utan tillgänglighet med bil. Endast båt.....

Inte så konstigt att den är värderad lägre och inte ett objekt som är jämförbart.
 
Om man vill ha mer för denna fastighet så behövs en seriösare förvandling av fastigheten. D v s så att den även invändigt följer funkis konceptet. Med högre standard och kvalitet. Ordna upp tomten. Fyll med matgjord, lägg gräsmatta och gör en liten grusgång in. Uthuset ser ut att börja kantra, kan ev rätas upp. Skrapas och målas. Om värre skador, enklare riva och sätta en boda där istället.

Dock kan en sådan investering innebära en viss risk, då flera köpare värderar in läget och strandlinjen, möjlighet till brygga, båt etc.
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Ett underbart läge och husstorlek för en sommarstuga. Alltid trevligt att visa fastigheter som är omskötta så det är en viktig känsla att förmedla. Jag tror dock att priset är på tok för högt!! Tyvärr.
 
Jag tycker att det är inget större fel på huset men det saknas känslan. Människor köper känslor hela tiden och det är just känsla du ska sälja. Vilka vill du sälja huset till? Barnfamiljer? Lägg in en sandlåda och en gunga, även pensionärer skulle uppskatta det när de får barnbarn på besök. Ung par som tänker skaffa barn. Perfekt att huset visar de möjligheter! Jag skulle satsa mycket på vattnet och visa att man kan ha grillfest och en fin sommarmiddag. Hitta ett gammalt stor bord och dekorera med glas, blommor, flaska vin, mat från ( egen Ödling) med olika kryddväxter. Eftersom det är ganska tomt runt huset har ni oändliga möjligheter att visa vilka olika möjligheter de nya ägare har. Jag har alltid velat jobba med inredning inför försäljning, tror att jag kommer att nappa på det. Jag blir helt sålt på konceptet och är övertygad att om jag fick fixa huset skulle den säljas som glass under en varmt sommardag :)
Än så länge får ni grattis mina idéer :)
Lycka till!
 
  • Arg
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
BirgitS
Dalbotant Dalbotös skrev:
@BirgitS - hur kan du ha missat att stegar att hänga handdukar/kläder på är modernt? ;) Det började ju med stegar i badrum och tog sedan steget in i sovrum.
De stegar jag har sett i mäklarannonser och tidningar har varit prydliga stegar, inte grova och fläckiga samt i det här fallet poängterar stegen hur lågt det är i tak genom att nästan nå upp till taket.
 
  • Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
De stegar jag har sett i mäklarannonser och tidningar har varit prydliga stegar, inte grova och fläckiga
Då har vi nog sett olika typer av annonser. :)
 
  • Gilla
Solskensbonden
  • Laddar…
Har lite problem med att se vem som skulle kunna vara en potentiell köpare. Kan man släppa ut barn utan att de springer ned till vattnet... Var ställer man bilen... Och hur mycket snö är det att skotta på vintern...? Långt till affär och skola? Långt till grannar? Inbrottsrisk p.g.a omgivning?
Sen hur det ser ut inne med färger och luckor och ostädad tomt etc är ju bara marginella prisfaktorer och ofta vill man ju ändå göra om en del själv och vill inte betala för det som ska bort.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Snälla.snickaren skrev:
Har ett litet hus, 70 m2, ...
Ja, jag tycker det är underligt att ni inte fått åtminstone några skambud, för nog finns det möjligheter med huset.
Det jag ser som drar ner min vilja här är att kvällssol verkar helt saknas, Jag får intrycket av bild 4, här ser det ut att vara eftermiddag och solen redan bakom träden. Du skriver att det inte är sjötomt, då äger någon marken ner till havet, finns det möjligheter att ordna ett servitut skulle kanske en köpare se ett mervärde i det. Särskilt om man hade möjlighet till någon form av brygga eller liknande.
De träden som skymmer altanen, är de era, eller går det att tala med någon granne om att glesa ur lite?
Tomten ger ett naket intryck i skuggan av en trädridå, bild 5. Det finns inget som liksom ger något samband i det som är "trädgården" och med nyklippt gräs kommer detta att accentueras än mer, den som har minsta drag av torgskräck kommer få rysningar...
Den relativt stora tomma mörka gaveln mot parkeringen skulle kunna lättas upp med något, vad vet jag, en vit spaljé för rosor, ett barkat vitmålat träd eller ja vad fasen som helst. något att balansera upp det lilla fönstret i hörnet.
Lägg upp båten på två av bockarna, skulle kunna ge lite omedveten skärgårdskänsla

Plywooden i utbyggnaden... för mig signalerar det inte annat än lågbudget och halvfärdigt. Gips är bättre, panel troligen bäst, tapet snabbast...
Placera något i hålet i köksmöbleringen närmast kylen, t.ex. en diskmaskin, nu ser det oklart ut.
Sparksockeln under köksskåpen, om möjligt flytta in den lite, i nuvarande läge får man ett platt intryck
Grusgång är långt ifrån nödvändigt, och när gräset är klippt kommer inte många att reflektera över det.

Kan förklaringar till det låga intresset finnas i rent konstruktionsmässiga minus? Ja som dålig isolering av golvbjälklag? Knasig uppvärmning, enskilt avlopp och framtida krav på anslutning? utsatt läge vid dåligt väder? Ja, liknande som antingen inte går att åtgärda eller skulle bli väldans dyrt, då är en prissänkning enda vägen.
 
Interiört: Måla tak i kök helmatt för att få bort känslan av isgrottetak, luckor /fronter i någon bruten vit eller ljusgrå, byt klotlampan som för tankarna till utrymmen som saknar uppvärmning (förråd, garage, stall), sätt panel på väggar och tak i sovrummen, t ex Moelven Rough, plywooden ger ingen ombonad rumskänsla, samma med lampan, byt till nåt mer "rumsriktigt".
Exteriört: Kör era egna förslag, hägna in & möblera uteplatsen, montera rännor/stuprör, elda upp båtvraket och röj undan allt som inte tillför något.
Konstgjort obäddade sängar, njaeh impar iaf inte på mig, bäddat ser bättre ut för reklamen...
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker som flera andra att tomten och trädäcket är det som behöver fixas till. En mysig sittgrupp eller solstolar på däcket och några blomkrukor i hörnen så det får lite struktur. Räcke och pergola är inte viktigt utan det ska vara inbjudande och mysigt. Städa upp i trädgården. En grusgång upp till huset skulle förhöja intrycket. Någon form av avgränsning av tomten skulle också hjälpa till. Det skulle kunna vara så enkelt att man väljer att klippa gräset bara på en del av tomten nära huset.Så nytt gräs där det är kalt förstås. Insidan tycker jag ser bra ut. Vilken stil man gillar är så olika och man brukar ändå vilja ändra på en del saker. Det som sticker ut är de röda köksluckorna. Som verkligen är i min smak. Men jag hade övervägt att måla dem vita. Urtråkigt men det funkar för de flesta. Jag gillade de obäddade sängarna och fattade direkt att de var stylade så men eftersom så många reagerat på dem så kanske de bör vara lite mer prydliga.
 
C crazytok skrev:
Den ligger ju dock på en öde ö utan tillgänglighet med bil. Endast båt.....

Inte så konstigt att den är värderad lägre och inte ett objekt som är jämförbart.
Öde ö? Med hus, som folk bor i?
Nej, jag kan inte säga något om prisläget. Det som saknas i mina ögon är en tydligare idé om vem som ska bo där. Barnfamilj? Äldre utan barn? Den ensamboende naturälskaren? Eller en sommarstuga för bättre bemedlade? Som andra skrivit skulle jag snyggat upp tomten. De flesta vill nog ändå ha någon form av trädgård, men få vill behöva ägna särskilt mycket tid åt den. Att från grunden bygga upp en trädgård är både tidskrävande och inte helt gratis, dessutom med ett oändligt antal val som måste göras. Nu är det mest just bara en tomt, vilket passar bättre till sommarstugan tycker jag. Det blir lite ”Morran och Tobias” över det tomten idag, och dom har inte 2,3 miljoner över att köpa hus för...
Jag hade ignorerat alla kommentarer om färg på golvmattor, obäddad säng etc. Det tror jag verkligen inte påverkar den som seriöst letar efter ett nytt boende. Dessutom är det en smaksak. Möjligen tycker jag ni ska göra något åt plywood-taket. Det som stör mig mest med det är skarvarna mellan skivorna. Det gör att det i mina ögon ser lite oproffsigt ut. Ni skulle knappast acceptera sådana skarvar med andra väggbeklädnader.
 
S
lopec lopec skrev:
Och jag som inte har nått alls emot varken stegen eller röda köksluckor...
Då är det bara att lätta på lädret!
 
  • Gilla
lopec
  • Laddar…
A
Jag tycker inte att stämningen varit speciellt schysst. Och att jag blivit påhoppad.

Skrev det till admin och bad dom ta bort tråden. Dom gör inte det.

Jag känner inget intresse att svara faktiskt.
 
  • Arg
  • Haha
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.