Status
Tråden går ej att kommentera.
Jag gillar verkligen köket och vardagsrummet. Toaletten ser ny och fräsch ut, men sovrummen ser inget kul ut.

Plywoodskivorna i taket på sovrummen glipar. För mig ser det ut som om det finns en vattenskada bakom dem.

- Städa utomhus, som andra förselagit.
- Osäker på hur man kan fixa taket, sätt kanske trälister i skarvarna på plywoodskivorna, så det ser ut som lockpanel?

Har ingen aning om prisbilden i Umeå, men eftersom ingen bjöd känns det som om det är för högt.

/ Fredrik
 
  • Gilla
Kung Louie
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Östersjön??? Vid Umeå? Tillbaka till skolbänken och geografilektionerna. Du är inte smartare än en femteklassare! ;)
Jag valde att inte säga Bottenviken, det låter ju ännu pyttigare... ;)

Men då vet jag att korrekt benämning är "viktomt/vikutsikt"... :p
 
Huset behöver piffas rejält för att vara tilltalande för mig, särskilt utsidan. Det ser väldigt tråkigt och obonat ut, inger inte någon "semester-feeling" som jag skulle vilja ha om jag skulle köpa ett fritidshus. Ser mycket potential, men i nuläget av bilderna att tala är det tomtens värde jag skulle vara beredd att betala och kanske lite mer därtill i en eventuell budgivning.

Vad är enbart tomten värd?
 
Då tänker vi på att ge konstruktiva svar här med förslag till TS hur man kan förbättra hus och tomt. Tillsammans kan vi komma fram vad som är bästa sätt att öka intresset för huset och få det sålt till så hög summa som möjligt!

/Moderator
 
Redigerat:
  • Gilla
Hummingbird och 4 till
  • Laddar…
Du skriver att vitlaserad plywood ger en "jättefin känsla". Där tror jag helt klart att smaken är som baken. Mig har det en avskräckande effekt på. Som att man snabbt försökt dölja en bakomliggande defekt och vill ha det lite ljust och fräscht. I ett förråd, visst. I ett sovrum, nej tack.
 
  • Gilla
Newgolds och 12 till
  • Laddar…
Jag tycker inte det är något fel på huset egentligen. Taket tycker jag ska vara rött som det är, svart skulle göra huset mer omysigt. Det är tomten som har stor förbättringspotential, här behöver mysfaktorn ökas rejält.

Jag vet inte hur stor budget ni har men det som skulle mysas till rejält om det t ex fanns saker som ger en struktur till trädgården. Man behöver ju inte anlägga hela den öppna ytan, men närmast huset kan man ha saker som:

- Pergola
- Häck
- Plank
- Badtunna

Sätt upp läckra utemöbler som någon föreslog. Ett solparasoll.

När man är ute vill man ha saker som gör att det ändå känns ombonat och tryggt. Skapa platser att gömma sig på.

Har ni möjighet att vänta med försäljning till nästa sommarsäsong?
 
  • Gilla
Porsvant och 4 till
  • Laddar…
Som någon tidigare skrivit, man har dragit på alldeles för mycket i kontrasten på mäklarbilderna utan att ta hänsyn till helheten, nu sticker taket i sovrummen samt köket ut väldigt mycket, det gör att rummen känns små och taket skitigt.
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 3 till
  • Laddar…
Jag tror absolut det finns en marknad för hus som ligger nära stan och nära hav och där prislappen inte går mot +3mille. Många av objekten som kommer ut med havsnära läge är ofta påkostade hus som drar iväg i pris. Hus i prislappen runt 2 mille kommer inte så ofta ut...
Men, förutom övriga kommentarer runt gården osv så skulle det för mig vara av yttersta vikt att el, vatten och avlopp är ordentligt ordnat för dom pengarna. Nu finns det ju inget annat som säger att så inte skulle vara fallet - men ändå.
 
harry73
Med tanke på att sommaren faktiskt snart är slut och snö kommer om några månader, får man ta sig en funderare hur snabb man vill sälja.
Vill ni sälja huset på vintern, är det kanske inte så viktigt eller realistiskt att få ordning på tomten innan dess.
Då kan man kanske komma med lite mysbilder med en lagereld på tomten, isfiske på havet en gammal spark och några skidor mot husväggen.

Vill ni sälja huset med sommarbilder, blir det ju inte innan juni man kan visa upp en fin grön gräsmatta.
 
  • Gilla
johel572 och 5 till
  • Laddar…
Griffeltavlan
Jag upplever att köket är icke tilltalande för min del. Det ger stug/campingkänsla. En fristående kyl och för lite förvaring i kök. Öppna hyllor är fint men i min värld finns ingen plats för de man önskar ha undanstoppat. Vad är de för ram vid kylen? Röda luckor går bort för min del.

Är badrummet renoverat av företag eller själv/svart? Fallet i duschen va de första jag såg. Billigaste duschmunstycke o vit slang... sätt dit kromat o byt blandaren. Köp ett set med mässing eller nått som sticker ut lite. De får bort fokuset lite på golvbrunnen.

Tomten ger även stugkänsla och inte nån ombonad känsla. Rensa o städa upp, släng sågbockarna! Försök få lite ombonat ute och mysigt. Ni lär kanske bestämma er hur ni vill att huset ska förmedlas, som en stuga eller fint hus på landet.

Sätt ut de för 1.5 miljoner. Så ni får något intresse. :D
 
Redigerat:
  • Gilla
LWendt och 1 till
  • Laddar…
Griffeltavlan
För gräset kan ni slänga på kalksaltpeter för att få fart och stödså.
 
Nytt grus på parkering och ev. gångar skulle göra susen. Har sett det på engelska göra-om-hus-program och det gör en otrolig skillnad.
 
Här kommer mina tankar.
Börja med att ta bort bockarna mot parkeringen, jag tolkar det som att ni har problem med att bilar parkerar på gården kanske även obehöriga.
Plywood taket inomhus tycker jag inte om det är dåliga markerade skarvar så man undrar om fukt fått skivorna att vandra.
Jag hade byggt ett "staket" runt uteplatsen samt en trappa med handledare (det lilla som krävs) så det ser ut som en uteplats och inte trall som ligger på backen.
Stenmuren ser okej ut från huset men inte bra från parkeringen, här behöver ni rensa ur.
När jag ser bilderna inomhus så tänker jag "de orkade inte ens bädda sängarna, undrar vad mer som de slarvat med? är dom verkligen seriösa".
Bilden med båten i det höga gräset är underbar, en fantastisk bild som inte hade gjort sig i klippt gräs.
Fördelen med att klippa gräset är att ytorna ser större ut och går att överblicka.
 
  • Gilla
gruskalle och 2 till
  • Laddar…
KristinaRT
För mig är problemet att det är så litet, visa gärna på möjligheten att inhysa fler personer än 2 i stugan.....
Älskar de gamla träväggarna, men plywooden är trist och ser billig ut. Som en snabbfix tyvärr.

Skulle önska att man visar styrkorna i läget och trädgården snarare än bristerna som nu. Ombona trädäcket, lite träd buskar etc. hade gjort mkt....
 
Om vattnet hade varit farbart med båt och gått att bada i så hade jag inte brytt mig om hur huset ser ut. Tror de flesta som vill ha en sjötomt även tänker sig lite vattenaktiviteter. Finns bryggförening eller båtklubb i området så kan det vara vettigt att bli medlem och ta bilder därifrån.
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.