Skämtsam skylt med texten "Urine Good Hands" och "AU" med en cirkel som symboliserar hållning av händerna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BiFuel och 5 till
  • Laddar…
Gammal telefon med luren bredvid och emoji som skrattar, text om 'ljudlös' förr i tiden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
platon1980 och 3 till
  • Laddar…
Meme med texten "Nu vet jag äntligen varför män älskar att fiska! Det är enda gången de hör 'oj vad stor den är!'" och ett skrattande emoji.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Det här är en gammal vits, men jag kan inte se att den har varit med här förut. Av någon outgrundlig anledning var det en av min gamle fars favorithistorier:

Det var det stadgade äldre paret som var ute och åkte bil. Mannen körde förstås (det var ordning och reda på den tiden!).

Paret blev stoppade i en poliskontroll. Polismannen går fram och gör honnör och säger:

- Goddag, goddag. Det gick visst lite fort där.

- Nej, det gjorde det inte alls det, säger mannen trotsigt.

- Å jo, det är bara 50 på den här sträckan, och ni körde in nästan 70.

- Nej, det gjorde jag visst inte!

Då lutar sig mannens goda och trogna hustru fram och säger:

- Åh, bry er inte om vad han säger, goa konstapeln. Han blir alltid så där dumt envis så fort han får lite sprit i kroppen.
 
  • Gilla
Silver78 och 4 till
  • Laddar…
En annan gammal goding, en fräckis som man faktiskt kan berätta i kyrkan:

Det var lektion i skolan och lille Kalle räckte upp handen:

”Fröken, fröken, vad heter det där när man ligger ovanpå varandra?”

Fröken drog en djup suck och sa: ”Jo, det heter s_a_m_l_a_g, och det är något väldigt fint när två människor som älskar varandra …. ”

Och så fick fröken dra allt det där om blommor och bin trots att det inte var dagens ämne.

Och lille Kalle satt som vanligt och såg ut genom fönstret och såg väldigt uttråkad ut.

Nästa dag räcket Kalle upp handen igen: ”Fröken, fröken!”

”Ja, lille Kalle.”

”Jo, nu vet jag vad det heter, det heter Våningssäng!”
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
En ung kvinna stiger på en fullsatt buss. Hon ser sig om efter en sittplats, men bussen är som sagt full, och mer än det.

”Åh, är det ingen som vill lämna plats åt en havande kvinna” utbrister hon.

En äldre gentleman reser sig förstås upp och ber henne att sitta ner. Han tittar sedan länge på kvinnan och säger sedan:

”Man ser ingenting.”

”Nej, det är bara tio minuter sedan” svarar kvinnan.
 
  • Gilla
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
Den här ska man kanske inte berätta i kyrkan. Utspelar sig på en buss i England:

A bus stops and two Italian men get on. They seat themselves, and engage in animated conversation. The lady sitting behind them ignores their conversation at first, but her attention is galvanized when she hears one of the men say the following:

"Emma come first. Then I come. Two asses, they come together. I come again. Two asses, they come together again. I come again and pee twice. Then I come once-a-more."

"You foul-mouthed swine," retorted the lady indignantly. "In this country we don't talk about our sex lives in public!"

"Hey, coola down lady," said the man. "Imma just tellun my friend howa to spella Mississippi."
 
  • Gilla
Tokslut och 12 till
  • Laddar…
H Hetlund skrev:
Det här är en gammal vits, men jag kan inte se att den har varit med här förut. Av någon outgrundlig anledning var det en av min gamle fars favorithistorier:

Det var det stadgade äldre paret som var ute och åkte bil. Mannen körde förstås (det var ordning och reda på den tiden!).

Paret blev stoppade i en poliskontroll. Polismannen går fram och gör honnör och säger:

- Goddag, goddag. Det gick visst lite fort där.

- Nej, det gjorde det inte alls det, säger mannen trotsigt.

- Å jo, det är bara 50 på den här sträckan, och ni körde in nästan 70.

- Nej, det gjorde jag visst inte!

Då lutar sig mannens goda och trogna hustru fram och säger:

- Åh, bry er inte om vad han säger, goa konstapeln. Han blir alltid så där dumt envis så fort han får lite sprit i kroppen.
Och sen hör polisen kvinnans fars röst från baksätet. " Jag visste att vi inte skulle komma långt i en stulen bil " .
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Mönsterpassning är viktigt

Tyg med dragkedja där mönstret av en björn och en honungsburk passar ihop över dragkedjan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
-PC- och 47 till
  • Laddar…
Mikael_L
D dibb skrev:
Och sen hör polisen kvinnans fars röst från baksätet. " Jag visste att vi inte skulle komma långt i en stulen bil " .
Historien lät bekant, men när du skrev detta så minns jag plötsligt, klart och tydligt, hela denna historia. Som jag fick höra för herrejösses många år sedan.
 
hsd
Jag röker inte ,dricker inte ,svär inte


Lik förbannat glömde jag pipan på Systembolaget
 
  • Gilla
50procent och 1 till
  • Laddar…
Ett äldre par går in på Burger King och delar noga en hamburgare med pommes frites på mitten. En lastbilschaufför tycker synd om dem och erbjuder sig att köpa en egen måltid åt damen.
Nej tack, säger mannen, vi delar på allt.
Ett par minuter senare upptäcker lastbilschauffören att frun fortfarande inte har tagit en enda tugga. Alltså, vill ni att jag ska bjuda frun på en måltid är det okej, säger han.
Nej tack, säger mannen igen, vi delar på allt.
Lastbilschauffören är inte övertygad, utan frågar frun: Varför har du inte ätit än då?
Då fräser frun: Jag väntar på tänderna!
 
  • Gilla
  • Haha
Magnus E K och 10 till
  • Laddar…
Köpte nytt hjul till min säcka kärra
Kommer hem och ser detta

Närbild av ett rött hjul till en säckkärra med texten "NOT FOR HIGHWAY USE" markerad på däcket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon som vet vart jag kan få tag på ett som kan användas på motorväg?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Härryda2015 och 15 till
  • Laddar…
tommib
Om du visar bilder på din motorvägsgående säckkärra så lovar jag att googla fram ett godkänt däck åt dig.
 
  • Gilla
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.