Fick syn på detta lilla kryp på golvet i en lägenhet, någon som vet vad det är? Ett litet insekt på ett trägolv som frågeställaren undrar arten på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett litet insekt på ett vit- och gråmönstrat golv, användaren frågar om dess identitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Otydlig bild av litet insekt på vitmålat trägolv med struktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Okänt litet insekt på ett trägolv i inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Det är kört. Bara flytta.
Om du har hemförsäkring kanske du kan bränna ner den?

Skämt åsido så är enstaka kryp inget att roa sig för :D
 
  • Gilla
  • Haha
Martin.M och 3 till
  • Laddar…
Tänker om det kan finnas fler som jag inte såg... ingen idé om vad det kan vara? Var i en lägenhet som hade visning, vill inte riskera att köpa ett ohyrebo..
 
Jag är absolut ingen expert på kryp och ohyra, men visst ser det ut som om den har vingar?

Själv brukar jag tänka att om något odjur har vingar så är det åtminstone inte vägglöss eller kackerlackor utan förmodligen någon form av fluga. Nu är det här nog ingen fluga, men kanske något som har flugit in utifrån. Man har ju ofta fönstren öppna nu under sommaren.

Hoppas du får svar av någon som vet bättre än jag.
 
H Hetlund skrev:
Jag är absolut ingen expert på kryp och ohyra, men visst ser det ut som om den har vingar?

Själv brukar jag tänka att om något odjur har vingar så är det åtminstone inte vägglöss eller kackerlackor utan förmodligen någon form av fluga. Nu är det här nog ingen fluga, men kanske något som har flugit in utifrån. Man har ju ofta fönstren öppna nu under sommaren.

Hoppas du får svar av någon som vet bättre än jag.
H Hetlund skrev:
Jag är absolut ingen expert på kryp och ohyra, men visst ser det ut som om den har vingar?

Själv brukar jag tänka att om något odjur har vingar så är det åtminstone inte vägglöss eller kackerlackor utan förmodligen någon form av fluga. Nu är det här nog ingen fluga, men kanske något som har flugit in utifrån. Man har ju ofta fönstren öppna nu under sommaren.

Hoppas du får svar av någon som vet bättre än jag.
Ja, kanske är så. De värsta är utan vingar.. Tack för svar!
 
F fredrik.johansson skrev:
Anticimex har en sajt för att hjälpa till med identifieringen:
[länk]
Tack! Var tyvärr svårt att använda sen eftersom jag inte vet vad den angriper, om den flyger etc...
 
E
Jag har mailat Anticimex vid ett par gånger då jag hittat oidentifierbara kryp hemma. Väldigt utförliga svar inom bara någon dag.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.