Har hört ryktas om att man inte får bygga/eller renovera badrum själv för då gäller inte försäkringen om det händer något -Måste tydligen gå kurs i 3 dagar.

Någon som vet något om detta?

 
Visst kan du göra det själv. Bara det blir fackmannamässigt utfört så gäller försäkringen. ;)
 
Ta gärna kort på alla moment du gör.

Matte
 
gör det själv eller anlita någon och kolla upp priser väldigt noga min plattsättare jobbade i 25 timmar
och tog 25000:- i enbart arbetskostnad
 
jureit skrev:
Ja, det ryktet återkommer ständigt. Det är tusan nästan så man kan tro att det är någon som har betalt för att sprida det!?   ;D

Nja.... kanske är det så... Satt o läste lite inlägg här på www.byggahus.se på expertens inlägg om badrum!
http://www.byggahus.se/varme/svar_badrum.htm

FRÅGA:
Jag skall renovera min bostadsrätt och tänker utföra delar av arbetet själv. Jag undrar vad som gäller när det kommer till försäkringsskydd för elinstallationer och vatten/avlopp (då framförallt i badrum). Gäller min hemförsäkring om det t ex skulle uppstå en vattenskada i badrummet framöver och jag har utfört arbetet själv?

SVAR:
Nej din hemförsäkring gäller inte här. Du måste ha behörighet som el- eller rörinstallatör för den typen av arbete.
/Lars-Göran Dahlén

:surprised: tar han betalt månne? ;)
 
Han har till hälften FEL.

Rätt när det gäller el, fel när det gäller vvs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.