D daVinci skrev:
Nu vet inte jag hur mycket en köpare förväntas ha i form av yrkeskunskap i det här området. Men detta borde väl kunna tas med den första besiktningsmannen. Eller ingår inte den här typen detaljer i besiktningen?
Beror ju lite på hur illa det är med skåpet.

I en överlåtelsebesiktning brukar bes. mannen friskriva sig för VVS. De gör bara en "okulär" besiktning. Det kan innebär att de tittar på skåpet utvändigt, men inte mer. Men köparens undersökningsplikt omfattar även VVS.
 
D datadavid skrev:
Blir så överlycklig att jag bygger själv i lösvirke och är röris när jag läser sånt här. Finns i gen yrkesstolthet alls längre?
Nej oftast inte inte hos bilverkstäder heller.
 
  • Gilla
Tombrittberg
  • Laddar…
P xxxscrabblexxx skrev:
Nej oftast inte inte hos bilverkstäder heller.
Uppenbarligen inte hos säljaren heller. Blir så jäv.. förbannad när jag läser detta! Finns det ingen moral längre!?
 
  • Gilla
Pippi Viktualia
  • Laddar…
C claym skrev:
Finns det ingen moral längre!?
Om det är till någon tröst fanns det människor utan moral förr med.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Om det är till någon tröst fanns det människor utan moral förr med.
Du har väl rätt, känns bara som att moralen var högre förr men det kanske är en illusion...
 
wildeside
Vet inte om det va så mycket ärligare förr.
Uttrycket hästhandlare är inget nytt iaf.
 
Tombrittberg
Nyfniken Nyfniken skrev:
Om den första besiktningsmannen gjort fel bör ni kunna gå på denne. Företaget har med all sannolikhet en ansvarsförsäkring.
Inte alltid som besiktningsmännen står för sina misstag. De har ofta rejäla självrisker i sina försäkringar.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
C claym skrev:
Uppenbarligen inte hos säljaren heller. Blir så jäv.. förbannad när jag läser detta! Finns det ingen moral längre!?
Nej den verkar ha "utvecklats" dvs försvunnit bland vanliga medborgare i takt med att det politiska etablissemanget visat vägen.
 
  • Gilla
Stensson11 och 2 till
  • Laddar…
Två visdomsord.... Om rättegången...
Det är en sak att ha rätt, en annan att få rätt.
Det finns bara en vinnare, advokaten.

Om jag ska lägga mig i lite...
Badrummet blir svårt att få som dolt fel.
Då säljaren har sagt att det inte finns något certifikat på det.
Ta det lugnt med att gå till rätten. Risken finns att om du vinner några av dina punkter så får du stå för dina egna kostnader.
Värt att tänka på. Framförallt när man räknar ut hur mycket det kostar att åtgärda allt.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.