Hej!

Jag tänkte bara snabbt kolla om ni tycker att 30 k är ett rimligt pris inkl rot för omläggning av ca 70 m2 platt papptak (garage).

En del plåtarbete ingår men mycket plåt ska återanvändas. Taket är låglutande osv, typiskt garagetak.

Jag har noll erfarenhet av detta.
 
A
Det låter inte orimligt enligt mig, men vad ingår i offerten? Vilka delar riskerar att tillkomma? Ställning? Rivning?
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Scouten skrev:
Det låter inte orimligt enligt mig, men vad ingår i offerten? Vilka delar riskerar att tillkomma? Ställning? Rivning?

Ingen ställning, materialet tas upp med kran (ingår). Vad jag har förstått borde inget tillkomma. De svetsar ny papp över den gamla (detta är standardproceduren vad jag har förstått av dessa och andra takläggare... ?).
 
Rickard.
Låter helt normalt, är det före eller efter rot?

Min personliga åsikt är dock att man bör byta minimum all synlig plåt då den lilla merkostnaden gör mycket för utseendet så det ser nytt ut.
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Låter helt ok, tror jag fick betala ca 27tkr för ett antal år sen för liknande storlek, lite mindre kanske.
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Låter helt normalt, är det före eller efter rot?

Min personliga åsikt är dock att man bör byta minimum all synlig plåt då den lilla merkostnaden gör mycket för utseendet så det ser nytt ut.
Det är efter rot.

Jag försöker snåla lite och tänkte måla om plåten själv efteråt. Kanske dumsnålt, men jag frågade aldrig vad det skulle kosta att byta all plåt.
 
Rimligt pris om den mesta av plåten skall återanvändas
 
  • Gilla
Hullefar
  • Laddar…
Tack för alla svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.