KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vilket problem: Att plocka bort en liten skylt!
Har ni verkligen inga större problem???

Ta bort skylten och ställ i garaget inför nästa resa till återvinningscentralen.

Det är väl inte att det är ett problem som saken gäller, utan attityden överlag hos företaget som skiter i att städa efter utfört arbete?
Jag utgår från att dom har minst två personer som gör installationen, då är det kanske inte orimligt att ge dom information att plocka bort skyltar samtidigt - har dom klarat sig bra kan dom ju tom återanvändas.
 
  • Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
T TobbeP skrev:
Det är väl inte att det är ett problem som saken gäller, utan attityden överlag hos företaget som skiter i att städa efter utfört arbete?
Problemet är väl att just detta företag oftast även skiter i att utföra något arbete och därmed heller ej är på plats för att städa undan eventuella skyltar. ;):rofl::worried::(:devilish:
 
  • Haha
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
T TobbeP skrev:
inte orimligt att ge dom information att plocka bort skyltar samtidigt - har dom klarat sig bra kan dom ju tom återanvändas.
Ja, det har du naturligtvis rätt i. De borde samla in skyltarna och använda på nästa ställe.

Alfredo Alfredo skrev:
Problemet är väl att just detta företag oftast även skiter i att utföra något arbete
Suck ja! Vi skrev på intresseanmälan i juli 2016.
Det enda som har hänt är att vi fått en liten box (modem?) på väggen i tvättstugan.
Men vi slapp i alla fall skylten.
 
  • Wow
TobbeP
  • Laddar…
Tack för alla svar, ska kolla med väghållaren!!
/Pär
 
P
Här var det inte IpOnly som satte ut skyltarna utan fastighetsägarna.
De som ville fick en skylt för att visa sina grannar och förhoppningsvis även locka med dessa.
Hade IpOnly satt en skylt hos mig hade jag tagit bort den direkt.
Allmän nedskräpning med dessa skyltar (Precis som alla dessa uttjänta släp vid alla vägar)
Men är det inte ett ilands problem? Hur svår är det att ta bort skylten själv?

BTW. Min IpOnly anslutning fungerar utmärkt
 
De satte en skylt hos mig med. Den tog jag omedelbart bort. Någon fiber i området verkar det inte heller bli.
 
Bara för att förtydliga, denna tråd handlar inte om att jag inte orkar ta bort en skylt. Det är som flera tidigare har sagt ex Tobbe P att problematiken som jag tar upp är om företag som jag inte tycker agerar rätt. Om vi som konsumenter inte säger ifrån kommer de inte heller att sluta så jag lägger gärna 20gånger mer energi på att få IP-Only att plocka bort skylten (om det nu är deras ansvar) än att göra det själv (=att ställa sig och buga åt företagen samtidigt som man ger dem pengar)
/Pär
 
  • Gilla
Ankmamma och 3 till
  • Laddar…
Du får kanske tänka utanför boxen, för du kan omöjligt få dem att åka runt och städa upp efter sig.

Ett Facebookinlägg? Köp aktier och gå på bolagsstämman? Åk hem till deras VD och sätt upp skyltarna på gräsmattan?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Köp aktier och gå på bolagsstämman? Åk hem till deras VD och sätt upp skyltarna på gräsmattan?
Ditt sista förslag tyckte jag var roligt.:D
Samla in alla skyltar i hela kommunen, starta en Facebook-grupp o uppmana alla att göra likadant. Kör sedan hem till vd:n en mörk natt o fyll hela tomten med deras egna skyltar.
Om han polisanmäler är det ju bara att säga att det är hans egna skyltar.:rofl:
 
  • Haha
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
S
Nja, VD är inte detsamma som ägare av ett bolag. Det är snarare hos EQT, riskkapitalbolaget, du ska dumpa skyltarna, eftersom det är de som äger IP only. Men om jag förstår det rätt grundades och ägs EQT av Investor - vilket innebär att du egentligen ska dumpa skyltarna hos en Wallenbergare...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
C
Nu räknar företaget med att inte behöva samla upp skyltarna efter sig och sätter sina priser därefter. Om de visste att de måste samla upp skyltarna skulle de behöva sätta ett något högre pris. Jag tror att de flesta hellre tar det lägre priset och sedan slänger skylten i sin soptunna själva än tar det högre priset, om de rent hypotetiskt fick välja. Många vill göra så mycket som möjligt själva för att hålla ned priserna. Se bara på alla upprörda diskussioner om att man inte får förbereda elinstallationer själv. Fick själv städa i flera månader efter snickarna på min byggplats. Men hade inte velat ha det gjort av dem på timpenning.
 
Det här är väl lagom jämförbart med hur det brukar se ut vart fjärde år efter val...
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
C civilingenjören skrev:
Nu räknar företaget med att inte behöva samla upp skyltarna efter sig och sätter sina priser därefter. Om de visste att de måste samla upp skyltarna skulle de behöva sätta ett något högre pris. Jag tror att de flesta hellre tar det lägre priset och sedan slänger skylten i sin soptunna själva än tar det högre priset, om de rent hypotetiskt fick välja. Många vill göra så mycket som möjligt själva för att hålla ned priserna. Se bara på alla upprörda diskussioner om att man inte får förbereda elinstallationer själv. Fick själv städa i flera månader efter snickarna på min byggplats. Men hade inte velat ha det gjort av dem på timpenning.
Hur mycket mer skulle det kosta för att en arbetare som är på plats och färdigställer slutarbetet? Det handlar då om att med sin näve ta tag i skylten och slänga upp på ett släp eller i bagaget.
5000 kr per skylt ?

Hade fibergrävarna inte varit snabba här, (tror kommunen krävde max 3 månader från de grävde så skulle det vara asfalterat ) Så hade klagomålen kommit utan tvekan då de faktiskt inkräktade på min tomt när jag inte ville ha med det att göra. Nu var det ju duktiga grabbar som åtgärdade den asfalt de förstörde in på tomten.

En simpel skylt som står företagsnamn på menar jag är hyfs att man tar med sig efter avslutat arbete. Precis som nästan alla hantverkare gör ;)
 
  • Gilla
Plura
  • Laddar…
Det beror på vilken kvalitetsnivå man vill ha.
 
I de flesta fallen verkar de ju inte göra något. Då blir det ju en extra resa för att ta bort skylten.
 
  • Haha
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.