Nu har vi äntligen bestämt oss :) efter många turer fram och tillbaka.
Valet föll på Eksjöhus!
Eksjöhus är den husleverantör som vi har känt för ändå sen början och de har även fungerat som måttstock för andra huslevernaöter vi valt. Men ingen kunde enligt oss mäta sig med Eksjöhus.

Tack alla som har hjälpt oss att välja, speciellt tack till "kajen" o "sylvester"

Mvh
Jessica o Danne

Nu är magkänslan äntligen på rätt ställe :)
 
Grattis!
Vilket hus blev det?
 
Tack,
vi har utgått från Sätesgården sen har vi ändrat yttermåtten samt lagt till takkupor och annat och kommit med en helt egen planlösning, mer öppen och mycket fler fönster mot baksidan.

 
Gratulerar!! Det e alltid en jungel innan man har hittat sitt drömhus. :)

 
Jättekul!!!

Det kommer med stor säkerhet att bli ett jättefint hus!

När kör ni igång med bygget?

 
Och som alltid så är man lite nyfis på vad för pris ni fick :cool:?
 
Sylvester skrev:
Jättekul!!!

Det kommer med stor säkerhet att bli ett jättefint hus!

När kör ni igång med bygget?
Vi hoppas på att få in bygglovshandlingarna nästa vecka och då det bara är en ändring som skall göras (bygglov finns redan för liknande hus) så hoppas vi att det bara tar några veckor. Så vi börjar nog med plattan i början på september.
 
lkarlsson skrev:
Och som alltid så är man lite nyfis på vad för pris ni fick  :cool:?
Svårt att säga, Sätesgården nyckelfärdig kostar 2073tkr i Stockholm. Men sen har vi valt att ändra yttermått, förstora huset, lägga till flera större fönster, fransk balkong, extra takkupa, högre takhöjd i entreplanet samt en helt annan planlösning plus lite annat, dessutom har vi valt att göra övervåningen själva, men material medföljer. För det får vi betala 1941tkr. Det säger ju egentligen inte så mycket då vi gjort så många ändringar.
Men ett litet hum kanske du får :)

Huset är 172 kvm
 
Jättestort tack! Det säger fakiskt en hel del!
Jag har precis startat upp med funderingar kring nybygge och fick en offert eller mer ett exempel ifrån hjältevadshus björken och det låg på 2,1 ink ett mindre garage. Men ytan och det sättet huset är byggt på tilltalade mig inte alls - vilket också verifierades när jag tittade på det live. Jag trodde Hjältevadshus var ett billigare alternativ, men inte.

Så ny ska jag verkligen kolla runt med andra tillverkare man borde enl mitt tycke få ganska mycket om man lägger upp 2,0 milj ex tomt.

TACK!

/Karlsson
 
Vi hade med Hjältevad i vår utvalsprocess när vi valde hus och kunde konstatera samma sak. De blir riktigt dyra när man utrustar husen till "rätt" nivå. Samtidigt så är de inte speciellt flexibla när det gäller ändringar och specifika önskemål.
 
Hej!
Här är jag inte riktigt med på priset. Nyckelfärdigt dyrare än det med massa ändringar?
Jag håller på också med Eksjöhus, vi funderar över 142 kvm Dalvik. Därför undrar jag vad vissa saker kostar ca. som verkligen fördyrar det hela. Ändra planlösning är gratis enligt min agent. Men typ större fönster, förstora huset vad har det gått på. Kan du ge mig någon siffra. Var det inga problem att välja göra vissa saker själv? Här tillåts inte det.
Vore tacksam för svar.


[/quote]
 
Vi kommer göra övervåningen själva, därför blir det billigare än nyckelfärdigt. Vår säljare och Eksjöhus i Stockholm är väldigt flexibla vi får göra precis som vi vill. Vi kommer att göra plattan, elen, övervåningen samt köpa och montera kök själva (detta är ej avdraget i det pris som nämts ovan). Priset ovan är nyckelfärdigt entreplan men oinredd övervåning (material till väggar ingår samt så är övervåning isolerad och alla rör är fördragna, vattenelement ingår och är monterade).
Vad gäller alla Eksjöhus priser så är de väldigt öppna med vad saker kostar, det du får dra av om du tar bort något är oftast marknadspriset för varan.
Svårt att säga vad det kostar att lägga till större fönster, kan säga tex att ett öppningsbart 11-13 kostar 3410kr vill man byta det mot ett 11-15 (ej öppningsbart) så får man ett avdrag på 820 kr då det bara kostar 2590kr. Det skiljer inte så mycket mellan olika fönster.
Vi förstorade vårt hus 3m2 på entreplan dvs totalt 6m2 det kostade 18900kr.
Din säljare borde kunna visa dig alla priser du är intresserad av. Vår säljare är väldigt öppen med priser vi får titta i hans prislista hur mycket vi vill och det är inga konstigheter.
 
Instämmer med föregående talare.

Vår säljare är också väldigt öppen med vad saker kostar samt flexibel för ändringar.
 
Grattis! Känns alltid skönt att ha fattat ett beslut. Lycka till med bygget.

Kaj
 
Tack :) Ja det känns väldigt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.