Veranda med tak. 40-tals hus. Väggen var klädd med masonit och vindpapp bakom. Trät är som pulver längst ner. Regnvatten och även vatten man spolat på golvet har gått in (speciellt vid nedre delen av dörrfodret ). Ringde en såkallad fukt och sanerings firma och snubben skulle skicka nån för att kolla. Frågade om dom kommer undersöka syll och då säger han ”näää, njaa då måste man öppna väggar bla bla..” och tänkte direkt att dom kommer bara bekräfta det jag redan vet+ ta betalt cirka 2000 spänn, och sen inget mer. Finns anticimex men samma sak där, har hört så dåligt om dom.

Jag är inte snål, vill bara att nån kompetent ska kolla, undersöka nogrant och ge mig åtgärdsförslag en gång för alltid. Orkar inte slösa tid och energi. Nu får jag sånna oseriösa vibbar så jag vill inte ge dom lätta pengar. Det ska vara välförtjänt. Försäkringen skickade en firma och mätte och sa ” nej det är ingen fara, det är inte röta eller så( se brädorna tänker jag nu.)

Behöver råd om hur jag ska gå vidare här?

PS : ursäkta om jag framstår som negativ.
 
  • Nedre delen av träväggen med synliga tecken på vattenskador och röta, samt fläckiga kakelplattor vid golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad verandadörrkarm med synlig röta och avflagad färg, verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Tråkigt! Vad är det bilden visar egentligen? Det är klinker på golvet, men ren trävägg? Har väggen varit klädd? Det är ju solklart att något måste göras. Jag antar att det är ett bostadshus och inte t.ex. ett garage. Hur kan regnvatten tränga in? Det ska inte vara möjligt i ett ordentligt byggt hus. Vatten man spolat på golvet??? Är det ett badrum?

Beskriv mer så får du säkert svar.

/Fredrik
 
  • Gilla
Jabadabadoo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.