Hej

Vi har äntligen fått fiber från IP-only (som det har skrivits en hel del negativt om och vi förstår precis varför ) När vi tecknade avtalet dök det snabbt upp en reklamskylt (alla vet nog vilken typ jag menar) utanför tomten om att vi skulle kopplas upp mot den leverantören. Nu, tre år senare, när det står/ligger reklamskyltar i mer eller mindre helt skick i byn ställde jag frågan till IP-only om de plockar bort skyltarna fick jag svaret:

”Tack för ditt mejl!

Skyltarna är dessvärre ingenting vi plockar bort efter att ha placerat ut dem.

Önskar dig en fin dag!

Med vänliga hälsningar
Donia
Kundservice
IP-Only AB | Postadress: 753 81 UPPSALA | Telefon:0200-43 00 00
www.ip-only.se

Självklart är det en lätt sak för mig att plocka bort skylten utanför mitt hus men efter hur bemötandet från IP-only har varit (under hela processen) känns det lite mer betungande. Tror även att alla skyltar i byn som ligger vid vägkanten kommer ligga kvar ett bra tag.

Vad gäller här, är det Ok att IP-Only (eller andra förtag som använder liknade skyltar ex mäklare) inte plockar bort skyltarna efter sig. Finns det något i kontraktet som säger att jag ska ta hand om reklamskylten (har inte orkat läsa det finstilta..)

Har försökt söka efter trådar som behandlar denna sorts skylt, länka gärna dit om jag sökt för dåligt!

/Pär
 
C
P Plura skrev:
”Tack för ditt mejl!

Skyltarna är dessvärre ingenting vi plockar bort efter att ha placerat ut dem.

Önskar dig en fin dag!

Med vänliga hälsningar
Ha ha ha, vilken underbar goddag-yxskaft-retorik. :crysmile:
 
Någon tröttnade på alla dessa mäklarskyltar här för något år sedan
 
  • Flera mäklarskyltar placerade på en gräsmatta vid en vägkorsning på en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
aneng och 54 till
  • Laddar…
Jag har svårt att tro att det finns ett enda ord om skylten i avtalet. Jag plockade bort den samma dag den dök upp. Men anmäl dem gärna för nedskräpning.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Kolla med kommunen.
 
  • Gilla
OFP och 2 till
  • Laddar…
lopec
och trafikverket.
 
Snacka om att företaget inte bryr sig om dålig publicitet, dom måste ju räkna med att ett sådant svar kommer ut i media.
 
  • Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Kolla med kommunen.
lopec lopec skrev:
och trafikverket.
Kommunen eller trafikverket, beroende på vem som är väghållare. Centrum och bostadsområden är vanligtvis kommunala. Europavägar, länsvägar och större genomfartsleder är ofta statliga (Trafikverket).

Trafikverket har inget med kommunala vägar att göra och vise versa.
 
A
D Daniel 109 skrev:
Men anmäl dem gärna för nedskräpning
Det verkar rimligt! Fy på dom.
 
M Maximarcus skrev:
Någon tröttnade på alla dessa mäklarskyltar här för något år sedan
Läcker installation ändå. Kolla upp var närmaste IP ONLY-kontor ligger och gör en liknande installation där med hela områdets skyltar. Kanske fattar de vinken ;)
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
A
Dom blir nog bara glada att du då plockat upp alla skyltar och samlat på ett ställe!
 
  • Gilla
TCG
  • Laddar…
Lag (1998:814) med särskilda bestämmelser om gaturenhållning och skyltning.
5 § - 10 § beskrivs olika typer av skyltning.
11 § - 12 § om tillsynen.

Tolkning är vad skylten faller under. 6 §, reklam eller 7 §, affärsrörelse eller annan verksamhet på platsen.

Kontakta kommunen och beskriv problemet.
 
Vi har installerat fiber med servanet tre gånger och samtliga gånger har dom städat bort skyltning samtidigt som installationen blev utförd.
(Däremot har vi fortfarandeii princip en hel trumma med fiberslang och en halv trumma markeringsband kvar kvarglömd på tomten från senaste installationen...)
 
Vilket problem: Att plocka bort en liten skylt!
Har ni verkligen inga större problem???

Ta bort skylten och ställ i garaget inför nästa resa till återvinningscentralen.
 
  • Gilla
faf och 4 till
  • Laddar…
Borde vara samma regler som valskyltarna.
 
  • Gilla
Kungen_283746 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.