Tjenare!
Jag vill ta mig ut från bastun till balkonen utanför så man kan sitta och slappa lite under bastningen. Enda sättet är att sätta en altandörr direkt från bastuutrymmet till balkongen.
Kommer detta funka?
Vi bastar ofta men kort så jag hoppas fukten inte kommer vara ett problem. Vi kastar Aldrig vatten nån annanstans än i aggregatet (Harvia Forte).
Synpunkter?

//Benke
 
Det ska alltså vara en extra utgång från bastun?
Jag har ingen aning om det funkar rent tekniskt, alltså om dörren håller för det (måhända behöver ni byta glas?), men jag tror inte att det funkar som enda utgång eftersom bastudörrar inte får vara låsbara, så vitt jag vet.
 
Idag går man in från badrummet via en vanlig glasad bastudörr. Detta blir så man kan gå från badrummet, rakt genom bastun, och ut på balkongen på andra sidan.

//benke
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
I en fjällstuga jag hyrde en vecka för några år sedan fanns det en liknande lösning. Men med en vanlig ytterdörr direkt ut så man kunde rulla sig i snön. Riktigt smidigt och uppskattat. Jag minns inte några skador på den dörren (men då granskade jag den inte direkt och stugan var förhållandevis nybyggd)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Låter ju lovande. Eftersom bastun alltid är någorlunda varm (30 och över pga aggregatet) så tycker jag inte fukten vore nåt problem om man låter bli att kasta vetten direkt på dörren.

Blir nog att reka fram ett bra pris nånstans:)

//Benke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.