Såg Roomservice på femman igår (8 okt) då de byggde lite grejer till en takterass. De använde då en skruvdragare med automatisk frammatning av nya skruvar som satt på ett band. Såg otroligt smidigt ut. Är det nån som vet vad ett sånt verktyg kallas, var de finns, märke, pris osv?

/Fredrik
 
Det där rockar fett. Jag köpte faktiskt en liknande för ett tag sedan av märket Makita.
Vet inte nypriset, men köpte den för 3000:- inklusive 8000 skruv på band av en hantverkare som blivit sjuk..

Den är oförskämt bra när man ska skruva gips, men igår var det nog mest show-off... :) Skruva fast ett par bräder gör man lika lätt med vanlig skruvdragare..

Roomservice är ju rena verktygsporren, såg ni kapsågen/bordet!!! :p
 
KarlXII skrev:
Roomservice är ju rena verktygsporren, såg ni kapsågen/bordet!!!
Tillgänglig teknik ska användas!!! ;D
 
Till och med jag tyckte den där skruvautomaten var riktigt grym. Det enda jag undrar är om han använder den för att de har blivit "sponsrade" eller för att den verkligen är bra?? Skall definitivt kolla upp det...kanske kan vara en bra julklapp...

//anna
 
Sponsrade.......

tex Timell är sponsrad av ett märke, jäkligt billig marknadsföring för företagen.
 
Vi har en sådan. Iom att vi köpte så pass mycket skruv fick vi köpa skruvdragaren fö 1.500 om jag kommer ihåg rätt. Jag tror till och med att skruv på band var billigare än vanlig skruv. Väldigt praktisk, kan dock behöva justeras lite så att inte skruven fastnar så ofta. Definitivt värt pengarna. OSB- och gipsskruvandet går väldigt fort.

Till nästa bygge skaffar vi nog också någon spikpistol.

mvh
David
 
har dyckertpistol då jag sätter tak, aldrig ångrat det inköpet (fast i början var sambon emot det, men inte nu :)

har också en vanlig makita skruvdragare, lyx då man sätter gips... men gläfs :p gläfs jag vill ha en matad...

tänker köpa modell större spikpistol då jag ska byta fasad också, brukar lägga in verktyg i budgeten för jobben jag ska göra, är ALLTID värt att ha bra verktyg...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.