Hej!
Hur hade ni placerat takspottar i detta badrum och hur många skulle ni ta?
Ritning över badrum med mått, innehållande badkar, handfat, och toalett för placering av takspottar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh
 
Med antagande om att du ska ha en takduschslösning så ska man undvika spot över dessa då det ger fula reflektioner i taket.
Sen har du troligen belysning i en förmodad spegel, spegelskåp eller liknande.

Då hade jag bara satt 2st med placering typ vid toalettstolens framkant strax ovanför siffran "1" i "Rum16" och sedan en rakt nedanför vid badkarskanten typ. Alltså centrerat dem symmetriskt.

Mitt ena badrum hemma är nästan 7kvm med en djup duschnish på 100x170cm och jag har 7 spottar som i princip aldrig tänds.
Spegelbelysningen lyser upp badrummet med råge.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Möjligen för att få bättre städbelysning förskjuta Pauls förslag på placering mot dörren så att en spott lyser upp golvet till vänster (ovanför i ritningen) om toalettstolen.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Möjligen för att få bättre städbelysning förskjuta Pauls förslag på placering mot dörren så att en spott lyser upp golvet till vänster (ovanför i ritningen) om toalettstolen.
Köper den tanken...

Min tanke hade varit 45cm in från respektive kortvägg och således 90cm mellan spottarna.
Detta fungerar också om man nu har sänkt tak då man får 300cc mellan reglarna i taket då.
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Köper den tanken...

Min tanke hade varit 45cm in från respektive kortvägg och således 90cm mellan spottarna.
Detta fungerar också om man nu har sänkt tak då man får 300cc mellan reglarna i taket då.
Det var så jag hade tänkt, men tänkte kolla vad ni andra tycker och tänker, tänkte ha takdush men tror mera att spottarna kommer vara dimmrade och tända när man badar. Annars är det som ni andra sagt att spegelskåpets belysning kommer att räcka gott och väl.

Mvh
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.