• Gilla
Vetgirig19
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Som lättare alternativ till träbrädor runt kanterna så kan man prova med tex 40mm avloppsrör, t-rör i bakre hörnen & kanske mitten, 90° framtill, samt klammer

[länk]

[länk]

[länk]

[länk]
Bra ide´!
Vill ju inte att det ska bli för tungt så mina sjuåringar eller de yngre barnen i området plötsligt står med foten under!
 
Jag kör ronden varje kväll och plockar bort bollar, bilar och allt ”skräp” som bärs fram under dagen. Målet, exakt lika som bilden, hänger jag på två långa skruvar på väggen så går klipparen under målet. Fördelen är att du varje kväll får en städad trädgård ;)
 
S swe.jocke skrev:
Jag kör ronden varje kväll och plockar bort bollar, bilar och allt ”skräp” som bärs fram under dagen. Målet, exakt lika som bilden, hänger jag på två långa skruvar på väggen så går klipparen under målet. Fördelen är att du varje kväll får en städad trädgård ;)

Skärmdump av ett foruminlägg där användare diskuterar ändamålsenlighet vid platsval för gräsklippning.


:)
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
V Vetgirig19 skrev:
[bild]


:)
Är inte tillräckligt läskunnig :rofl:
 
S swe.jocke skrev:
Är inte tillräckligt läskunnig :rofl:
:crysmile:
Vi skyller på semester, man ska låta hjärnan slappna av då! =)
 
  • Gilla
swe.jocke
  • Laddar…
Eller kör den tidig morgon...
 
Några tvåtumsplankor och lite spikband så löser du det där på en timme. Se till att sätta en liten diagonalbit i bakre hörnen som håller ihop plankbitarna på sidorna med den i bakkant bara, annars vrider de sig kanske.

Målet blir inte farligt mycket tyngre av det. Har gjort så själv, men har inga egna bildbevis då det inte var hemma hos mig. Snodde dock huvudidén härifrån, där det även finns fler bilder att se.
Tvåtumsplankor med spikband och diagonalbitar som konstruktionselement på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
S swe.jocke skrev:
Jag kör ronden varje kväll och plockar bort bollar, bilar och allt ”skräp” som bärs fram under dagen. Målet, exakt lika som bilden, hänger jag på två långa skruvar på väggen så går klipparen under målet. Fördelen är att du varje kväll får en städad trädgård ;)
Är det då inte lättare att lära dina barn att man tar undan de saker man tagit fram, sånt fick jag lära mig redan som 2-åring så kan inte vara omöjligt för dina barn heller. Då får du en städad trädgård utan att du behöver gå någon "rond". Detta system kan även utnyttjas på insidan av huset och då slipper man mycket av problemen även där.
 
  • Gilla
golfgreen och 2 till
  • Laddar…
Jeg har sat en pind på tværs med en skrue i enden på trampolinen Træpind placeret på tværs som en støtte ved enden af en trampolins ben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Ikke så pænt, men effektivt og ikke så tungt. Håber det kan inspirere. :D
 
  • Gilla
Vetgirig19 och 1 till
  • Laddar…
Stefflo Stefflo skrev:
Är det då inte lättare att lära dina barn att man tar undan de saker man tagit fram, sånt fick jag lära mig redan som 2-åring så kan inte vara omöjligt för dina barn heller. Då får du en städad trädgård utan att du behöver gå någon "rond". Detta system kan även utnyttjas på insidan av huset och då slipper man mycket av problemen även där.
Varit upptagen med lite annat i sommar.. om du läser inlägget ordentligt såser du att klipparen går dagtid... dvs när barnen är ute och leker. Men dina barn kanske inte får leka ute? Det får mina, det lärde de sig redan som tvååringar.
 
  • Gilla
voxmon
  • Laddar…
Hapsdog Hapsdog skrev:
Jeg har sat en pind på tværs med en skrue i enden på trampolinen[bild] . Ikke så pænt, men effektivt og ikke så tungt. Håber det kan inspirere. :D
Tack! Lite sådär blev lösningen i slutänden! Nu går klipparen inte över och ungarna kan flytta målet själva när de behöver.
 
  • Gilla
Hapsdog
  • Laddar…
Godt du og børnene blev tilfredse. Jeg søgte selv hjælp og inspiration til trampolinen. :):rolleyes:
 
V Vetgirig19 skrev:
Varit upptagen med lite annat i sommar.. om du läser inlägget ordentligt såser du att klipparen går dagtid... dvs när barnen är ute och leker. Men dina barn kanske inte får leka ute? Det får mina, det lärde de sig redan som tvååringar.
Har inga barn men är lycklig ändå
 
Stefflo Stefflo skrev:
Har inga barn men är lycklig ändå
Då hade du ännu mer tid då att läsa inlägget ordentligt...
Det är som sagt svårt att kräva att gräsmattan ska vara ren från saker dagtid.
Får överväga till nästa säsong om den ska gå nattetid ändå.
Just nu går den tidig morgon till tidig em och är alltså klar när de kommer hem från skolan. Så just nu ett ickeproblem på vardagar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.