Var till golvhandlaren idag för att inhandla Kährs Linnea 7mm. De verkar emellertid ha svårt att leverera golv i den takt som skulle behövas, så återförsäljaren visade Alloc:s laminatgolv. Han menade att Allocs golv är mkt bättre (varmare/mjukare) än de billigare laminatgolven.

Vad säger ni som har Alloc:s golv. Är de OK? Golvet ska för övrigt sättas in i sovrummet.

Tack på förhand!
 
::)Hej!
Varmare och mjukare vet jag inte men jag tycker mina golv är väldigt fina.Jag valde Alloc Original i kök och 2 utav sovrummen och dom är fortfarande i förvånansvärt bra skick(3 år).Tycker att det var skapligt lättlagt och är fina skarvar...lycka till ;)
 
Varmare & mjukare, låter som profesionellt skitsnack från någon som inte vet vad han säljer :surprised:
 
All laminat har en hård och kall yta, men vi är mycket nöjda med det Alloc-golv som vi lade i hallen. Det har ett mjukt plastskikt underst som gör det mindre stumt mot underlaget. Dessutom har vi varmt golv pga av alla värmeledningsrören som går genom hallgolvet, så det känns inte kallt heller.

/EB
 
Vi har bytt från billigt laminat till allock tile terracotta.. skillnaden är tydlig.... allock är varmare och tystare än det förra.. dock känns golvet hårt och kunde kankse vara tystare...
k-rauta säljer laminat med kraftig ljudreducering men jag har ingen aning om det är ett bra golv..

Lycka till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.