Vet inte om det är rätt forum men chansar. Har en lucka som går ut till kattvinden som jag försöker dölja lite snyggt.

Letar nån typ av gångjärn som flyttar ut luckan ca 3 cm.. då luckan är större än hålet. Regeln att fästa järnet i är en bit in i öppningen.
Se bild. Röda är när den är stängd och gröna när den är öppen.

Letat ihjäl mig men tvåmiljoner förkortningar och en helt ny värld senare är jag inge klokare :(

Hilfe bitte!
 
  • Skiss som visar en lucka i stängt läge (röd linje) och öppet läge (grön linje) i relation till en kattvindsöppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Borde inte någon form av kökslucke/garderobsgångjärn funka?

Kollat på theofils?
 
  • Gilla
ebolasmurf
  • Laddar…
  • Gilla
altaxis
  • Laddar…
Finns även på IKEA, för användning i skåp där man har utdragslådor innanför dörrar:
Öppet skåp med en utdragslåda och en synlig dörrens gångjärn, oorganiserat innehåll som matprodukter inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ebolasmurf och 1 till
  • Laddar…
Tack för alla tips.. och ni har rätt! Var och kollade på bauhaus och IKEA. Men när jag stod där så såg jag något annat.. istället för att böka med gångjärn så köpte jag 8 st magnetlås (6kg) och monterade. Blev kanon och luckan sitter.. Var jättebra ända tillsa jag insåg att jag glömt sätta fast något att öppna med.. sitter som fasiken :D En skruv senare gick det bra.
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.