5 Sek.

Denna skulle vara perfekt till vårt sommarprojekt som vi haft under semestern detta året. Plattläggningen och spaljen är på plats i vår nya favorithörna i trädgården där många sena augustikvällar har spenderats. Skulle vara fantaskiskt om vi hade kunnat förlänga dessa kvällarna in i september även om temperaturen med hjälp av denna värmaren!
 
Svar: 5 sek

Motivering: Som något av en värme-konessör är den här typen av värmare en fröjd för ögat (har ännu inte testat denna någonstans). Så fort jag finner en värmar-lösning (eller en myggdödarlösning, ligger på samma intressenivå) delar jag gärna med mig vitt och rett om det jag funnit. Värmaren under bord hade jag span på men inte ovan bord - det vore såklart perfekt! Ersätter säkerligen också några av de värmeljus på bordet som så ofta slocknar av minsta vind.
 
Alternativ 1, 5 sekunder
Då vårat stora projekt med att renovera en villa från 40talet börjar idag här uppe i Lappland skulle denna terassvärmare uppskattas väldigt mycket. Kanske man kan arbeta lite längre in på kvällarna då det blir kallt.
 
Svar1: 5 sek
Motivering: Bor man som jag i Kiruna så har man nytta av denna året runt på sin uteplats. Nu är det inte många dagar per år man kan sitta ute och ha de mysigt men med denna så hade man nog fått några dagar till.
 
Svar: 5 sekunder

En terrassvärmare skulle göra att vi kunde sitta ute längre på kvällarna. När solen försvinner bakom trädtopparna vid 19-tiden då blir det snabbt svalare.

Marie Hilderman
 
T
Svar på frågan: 5 sekunder.

Skulle vara kul att kunna få sällskap av sambo samt dom äldre i familjen som min mamma och svärmor (eller inte :)). Det var svårt nog förra säsongen att äta kräftor ute utan filtar i mängder. Till detta var det jag som fick tvätta alla filtar som det spilldes kräftspad på. detta då det var min ide att sitta ute:

Mvh Johan Tallving
 
Svar: 1-5 sekunder.
Hade gjort sig perfekt i vår lilla englas oisolerade uterum, med infravärmare från 70 talet jag inte vågar använda längre då de slår ut jordfelsbrytaren.
nu när solen fortfarande värme en del vill man ju gärna sitta ute även på kvällen men kylan biter hårt.
Vi har ett perfekt bort att ställa den på ovanpå parasollhålet mitt på bordet :).
mvh
Leif
 
5 sekunder.

Sambon lider av Raynauds sjukdom och skulle älska att kunna sitta utomhus utan att fingrarna domnar bort. Det hade även jag gjort :)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Förläng utesäsongen med terrassvärmare
[bild]

Glöm den där stora vägg- eller takmonterade infravärmaren från förr i tiden, där värmen aldrig nådde ner till sittplatserna. Den nya generationens terrassvärmare är flyttbara, miljövänliga, har flera effektlägen och placeras på bordet du sitter vid. Denna veckas vinst är en Hortus Terrassvärmare från NSH Nordic, i aluminium och rostfritt stål med infraröda halogenrör som värmer upp de ytor strålarna träffar, inte luften.

Totalt värde: ca 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur lång tid tar det för Hortus terrassvärmare att komma upp i full effekt?
Svaret hittar du här: [länk]

  1. 5 sek
  2. 50 sek
  3. 100 sek

    Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 30 augusti.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Vinsten skickas till vinnaren direkt från NSH Nordic. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar NSH Nordic för att de sponsrar den här tävlingen.
5 sekunder.
Vinsten skulle passa mig perfekt då jag tillbringat sommaren med att glasa in vår altan. Då jag i huvudsak använde mig av återbrukat material vore det kul att addera någonting nytt också. Inglasad altan med återbrukade möbler, färgglada mattor och utsikt över trädgården.
 
1. 5 sec.

Vi brukar alltid göra saker i omvänd ordning så om jag skulle vinna denna nätta terrassvärmare så får gubben en anledning till att fixa till ett uterum lite tidigare än planerat så vi kan sitta där på kvällarna även när det blåser höst ute
 
Svar 1 - 5 sekunder.

Som alla vill vi ju förlänga säsongen att kunna sitta ute.
 
svar 1 - 5 sekunder

Alla sommarens semesterdagar har gått till att renovera i vårt nygamla hus. Sista veckan färdigställdes vår fina rillade trall. Det blev kanske inte så många varma sommarkvällar på trallen som vi hade drömt om innan inflytten. Men kanske kan det bli några till utekvällar tack vara terrassvärmaren?
 
Svar 1, 5 sekunder
En portabel terrassvärmare hade passat ypperligt såhär i slutet av sommaren, får att på så sätt kunna förlänga kvällarna, supersmidigt att det går att flytta med sig så vi kan flytta den mellan våra två uteplatser.
 
5 sekunder

Barnen har precis blivit så gamla att de kan somna själva men vi måste fortfarande hålla oss nära. Vad vore inte bättre än att kunna förlänga sommaren på verandan lite till och fortsätta de underbara samtal med min käraste som varit så svårt att hinna göra tidigare.
 
5 sekunder!
Jag älskar tystnaden på landet om kvällarna men det blev det aldrig med min gasoldrivna terrassvärmare, denna råder bot på problemet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.