Hejsan,

Vi planerar att lägga Våtrumsmatta i golvet i vårt Gästtoa (2 kvm) o Tvättstugan (5 kvm). Huset har platta på mark. Både toa och tvättstugan är ganska enkel o litet. Blir tacksam om ni kan tipsa om ni har gjort liknande projekt och vad kostade inklusive, o bara arbetskosnaden.

Vi tänkar att anlita en mattläggare i löpande timmar och köpa material själva enligt hans materiallista.

Tackar i förhand.

mvh
 
Vi la matta i vårt kök på dryga 12-15kvm. För det fick vi betala ca 5000kr efter rot. Det va inklusive matta från mattläggare. Då gjorde jag allt underarbete. Hans arbete tog en förmiddag.
 
  • Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
Tackär för bra info. Lagt han matta enligt våtrumsstandard t.ex. speciell lim o svets, m.m? Vilka under arbete krävdes ? Tycker det är ett jättebra pris.
Fick information från nätet att Matta är lite billigare än Klinker men var tveksamt för klinker krävs många moment.
V
Vart i landet ni bor ? Tackar igen.
 
A Ahm.s skrev:
Tack. Lagt han matta enligt våtrumsstandard ? Vilka under arbete krävdes ? Tycker det är ett jättebra pris.
Fick information från nätet att Matta är lite billigare än Klinker men var tveksamt för klinker krävs många moment.
V
Vart i landet ni bor ? Tackar igen.
Det utgår jag ifrån. Dock va detta ett kök, utan golvbrunnar. Underarbete i stil med att dra bort den gamla mattan. Inte mer än så. Sedan spacklade han golvet innan han la mattan.

Min gissning är att matta är betydligt billigare än klinkers.

Vi hade samma mattläggare för att lämna offert på vårt badrum som är 4-5kvm. ~30.000kr för allt. Inklusive rivning, plyfa + gips, VVSjobb och matta på golv och väggar.

Bor i norra Skåne.
 
  • Gilla
Ahm.s
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.