Jag har trots skapligt god skötsel lyckats få någon form av långa slingriga marktäckande ogräs i min gräsmatta.

Vad är detta och vad gör jag åt det? Otroligt störande då det verkar ligga under gräset och frodas.
 
  • Hand som håller upp ett stycke slingrande ogräs för att visa det problematiska växtligheten i en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Vet inte vad de heter men hade sådana i gräsmattan också. Med kraftig räfsning så kan man ofta få rankorna att släppa så att det går att klippa av dem med gräsklipparen eller handdra dem. Vi blev inte av med dem helt (kanske frösådde sig från grannarna också) men det gick att hålla dem på en vettig nivå.
 
Dicotex tog våran. (y)
 
  • Gilla
Gwlyddyn och 1 till
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Dicotex tog våran. (y)
Vilken tur att det står två flaskor i garaget. ;)
 
  • Gilla
  • Ledsen
mg765 och 1 till
  • Laddar…
T
Jag har också haft problem med detta ogräs. Vad är det för sort? Påminner lite om klöver då det verkar fortplanta sig med med långa revor.
 
Jag är inte säker, men det skulle kunna vara humlelusern.
 
BirgitS
I min gräsmatta blev det små blå blommor så det var inte humleluser.
 
Verkar som fanskapet inte gillar Dicotex. ;)

CGc3_ugWMOvbC2IBYISm-Ev33WCFV4Grw19c-I9Aa6nqiMF73Gu_zE3YFnaIoKvP9PHZuARo1uXgjwwKEG2_34ITKFWtd9Fg8k3aLaTOWcqDC-XpprfNrKB17QV6D1VYi0CRBPNaQuL1EZtPJkxkKgEfY-2sy7tidkn41u9IVTUsqiWIWoa8CmkqPbeujsSazfnl_Pngdt2QoBKh1dUTvCSM5rdjiC3BscNLC1IsYV5OzCnZgKYkek9SbgFwS4qJT56pdEvEcWbIIYyR_go-IVHebmw9YPfsI9HnCb1KiaXeVj1L-bzeI0bpSUXsTjnHl-glfCsjfKDdNZ37B2unU-EhdSfcyE4H9dD0dubCRI2DzOxP-Y6C80wyG6QWbhC09NWQaN5uzfjoKJ_foTplz90CycUS_eR1XYLmBEjk_hPqiMBAT5LQjGFNkGyq6fvh49xb2pVO5b9gWtc1ML4flB5K-8IL3M9BGvuNaIPvkfnmixJHrRHRU2tqrcCqcvrxkVDkrV8yRHwpsvthnohRPaZWCfasVRnsnJR2rCfATRWAwS1Jxq-NE9_aVDLEnaZnmiVP84geGIzthQJ2eIJJhLnz9bRWmOEjtkYPF-QpSOjvc6WVAV9sFYSOuvmRZOUvdpAtqDDh6W3LbFjfgbz6ocwJ8Wk6DTp6CrOGdSaZK7mxDgiG_dzJLw=w528-h937-no
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.