Någon som har erfarenhet av Automower? Verkar finnas lite olika prisklasser.
 
Är själv sjukt sugen på en Automower...

När du refererar till Automower, så är det jo namnet på en produkt från Electrolux, och den finnes väl bara i en prisklass = dyr!? Om du har set den billaga ön så får du gärna dela med dig!

Sen finnes det andra produkter som RoboMow som kan fås i flera prisklasser. Hur de är rent kvalitetsmässigt vet jag inte mycket om.

Däremot känner jag flera som har Automower'n, och som är mycket nöjde med dessa. Klippar gräset bra, är tysta och lite/inget strul med funktionaliteten och mekaniken.

Min största oro inför att skaffa en sådan är att någon skitunga skall sno den. Visserligen har den tjuvlarm som börjar att tjuta om någon försöker att bära iväg den... Men om de inte bryr sig såe... :-/

Skulle vare intressant att höra om andras erfarenheter!

/J
 
Vi har haft vår automower i snart 1,5 år och är mycket nöjda. En nackdel är ju priset - ligger på ca 19 000 kr. Men vi känner att det var den värd - skönt att slippa måstet med gräsklippningen. Kanter behöver man ta med trimmern - men det hade man ju fått göra ändå...
Installationen var hyfsat enkel och när den väl är på plats och man gjort alla inställningar så klarar den sig själv. Det man måste göra är att ta in klipparen och ev laddstationen (om man inte täcker över den på ngt sätt) över vintern.


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.