Kom på en sak... Kan rekommendera denna bad boy. R-18ALF. Fick den för 400:- kombinerat med rabattkupong + bonus.

Arbetslampa R-18ALF monterad över arbetsbänk, bland verktyg och elektronik på hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sitter ovanför min arbetsbänk.

Detta är nog den bästa versatila arbetslampa jag har haft.... Värt vartenda öre. Dock inte för 800:-
 
Magnus E K
35 kvadratmeter gräsmatta är väl en munsbit för en manuell handklippare. Jag klipper nästan tio gånger så stor yta med en sån (dock lite kämpigt ibland).
 
Jo det är det. Jag har handjagat, och kört en sketen elgräsklippare i många år... Ibland blir man trött på det, och det är inte så motiverande att klippa längre, vare sig storlek på gräsmatta, men det måste fixas. Samt ibland vill man ha något nytt och bra pga. Man har kört basic och billigt väldigt länge. En del köper robotgräsklippare av samma orsal, jag köper en batterigräsklippare (trött på sladd också) . Jag tror en del känner igen sig...
 
Frågan är hur dessa håller med tiden? Ryobi har ju haft rykte om att batterier ger upp lätt
 
Kanske därför man får tre år... Det där ryktet sitter kvar sen många års tillbaka.

Nu har man bara hört från grannar och dem är nöjda. Flesta har saker från 2014. Och dem fungerar än...
 
Köpte denna förra månaden
RYOBI R18PD5-220S 2 batterier 2.0ah
batterierna märkta vecka 51 2018.
Är väl inte så impad ännu av batteritiden, tycker dom tar slut fort, tömmer sig även om dom inte används, hoppas det blir bättre.
 
Mina äldsta batterier från Ryobi är från 2013, de har tappat lite i kapacitet men inom rimliga gränser. I förhållande till pris är jag mer än nöjd både med batterier och maskiner från Ryobi. Kommer fortsätta med One+, både 18 V och 36 V.
 
Har 2 batterier 1,4 som är från 2009 som följde med skruvdragare jag köpte då.
Använder dom fortfarande i stugan och fungerar bra.
Sätter man dock 1,4 i cirkelsågar kommer man inte så långt :)
Jag har även 2st 1,5 (kom med nya skruvdragare)
2st 2,5 köpte till tigersåg och multimaskin tigersågan tyckte jag dock inte om så den har jag sålt.
1st 5,0 köpte för cirkelsågen tuggar på riktigt bra.

Förutom dessa verktyg har jag även än grästrimmer och en "myggjagare" :)
Mutterknack

Mycket nöjd med ryobi kvalité till bra pris
 
K kirilian skrev:
Har precis slängt ryobi batterier och maskiner för ett antal tusenlappar. Dom har dött över vintern lagrade i ett varmgarage. Nu är det slut på batterier och nästa maskin går på bensin.
Ett år senare med bensintrimmer... Så mycket bättre. Elprylarna får allt skärpa sig innan jag gör nästa försök.
 
Någon som har provat på en Ryobi RBC254SBSO och har något omdöme om den? Har kommit över en gratis och undrar vad jag släpat hem för något...
 
K kirilian skrev:
Ett år senare med bensintrimmer... Så mycket bättre. Elprylarna får allt skärpa sig innan jag gör nästa försök.
vår ryobi 36volt klippet gräset fint fortfarande , men kräver 2 st fulladdade 36v 5 Ah batteriet för 1200 m2.
 
Redigerat:
A
tveksamt tveksamt skrev:
Någon som har provat på en Ryobi RBC254SBSO och har något omdöme om den? Har kommit över en gratis och undrar vad jag släpat hem för något...
Var det mörkt när du släpade hem den? :rofl:
 
  • Gilla
vincentt
  • Laddar…
Förvisso var det mörkt vid tillfället. :D
Och jag har inte möjlighet att testa den på ett tag, så lite erfarenheter från andra vore trevligt att ta del av om det fanns.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.