Hej! Jag vill installera diskmaskin hemma, men jag har inte plats i köket och vill att installera istället skåpet bredvid diskbänken. Min fråga att det finns möjlighet att hjälpa mig med att installera diskmaskin? Jag hoppas att svara mig snart för att jag har köpt diskmaskin och jag ska ta emot varan på måndag med tusen tack.
OBS jag bor i hyresbostad.
Israa Alkhayyat
 
Om du bor i hyresrätt är det bäst att kolla med hyresvärden först.
 
Hej!
Jag har pratat hos hyresvärd och de har ingen orsak att installera diskmaskin men jag måste fixa allt själv t.ex. att köpa diskmaskin och sen installera hemma.
Israa Alkhayyat
 
I vilken stad bor du?
 
Hej! Jag bor i Linköping\ Skäggetorps centrum 14\ postnummer 58642.
Israa Alkhayyat
 
Ok, aningen långt bort från mig.
Var köpte du maskinen? Ibland kan affären hjälpa till med installation, oftast krävs de dock att allt är förberett och så är säkert inte fallet för dig.
Kolla med Comfort i Linköping
https://www.comfort.se/comfort-linkoping/
 
jag köpte från Media market och de har installation, men jag tror att de bara installerar inte fixar plats inte tar bort skåpet för att installera diskmaskin sen.
Israa Alkhayyat
 
I Israa Alkhayyat skrev:
jag köpte från Media market och de har installation, men jag tror att de bara installerar inte fixar plats inte tar bort skåpet för att installera diskmaskin sen.
Israa Alkhayyat
Det ska vanligtvis vara förberett med vatten, avlopp och el för att Mediamarkt ska installera den. Ta ett par bilder på hur det ser ut hos dig, så är det lättare att råda.
Får du lov att ta bort ett skåp för hyresvärden?
 
Ja, jag har pratat hos hyresvärd och de sa att jag kan installera diskmaskin. De här är några bilder till hur ser ut vatten och avlopp under diskbänk
 
Undersidan av en köksvask med synliga vattenledningar och avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dubbla diskhoar med synliga avloppsrör och sifon under diskbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsrör och flexibla slangar under ett handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsrör och vattenlås under en köksdiskbänk med synliga anslutningar och slangar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörinstallation under handfat med flexibel avloppsslang och vattenledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En fråga, önskar du hjälp med själva installationen eller önskat du hjälp och råd för att kunna installera diskmaskinen själv?
 
I Israa Alkhayyat skrev:
Ja, jag har pratat hos hyresvärd och de sa att jag kan installera diskmaskin. De här är några bilder till hur ser ut vatten och avlopp under diskbänk
Vatten och avloppsanslutningar är OK.
Finns det ett eluttag? Annars behöver du ha dit en elektriker.
Ser inte hur skåpen ser ut, men om det är ok med hyresvärden får du ta bort det själv, eller ringa en snickare.
 
jag vill hjälpa med installation för att jag kan inte fixa själv och jag behöver någon som kan fixa allt och installera diskmaskin
 
Då föreslår jag att du ringer en firma på orten där du bor, som kommer hjälper dig med installationen.
 
  • Gilla
lordi
  • Laddar…
Hej! Det är sista fråga känner ni något firma som finns här i Linköping som kan hjälpa mig att installera maskinen med tusen tack!
Israa Alkhayyat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.