Jaha, så var det då dags att införskaffa trädgårdsmöbler. Har tittat en del på de nyare "underhållsfria" med aluminiumram och något tygliknande som sittdyna-ryggstöd. Men de ser inte så hållbara ut... Är det någon som provat dessa? Håller de för tunga personer? (Svärfar är TUNG!) Finns några andra alternativ?

Vad har ni andra valt? Hederliga trämöbler som ska behandlas en gång per år?
 
Teakmöbler, som man inte gör någonting med...
Blir gråa och fina med tiden.

Man kan/skall nog rengöra dem ibland. Men där räcker definitivt en gång om året.
 
Du vet väl att om en tillverkare påstår att något är underhållsfritt menar de att det inte går att underhålla?! ;)
 
Har själv valt teak. Det gäller bara (enligt rekommendationerna) att inte börja olja in dem, för då får man fortsätta med det. Är de obehandlade ska de vara underhållsfria.
 
Det enda garanterat underhållsfria är gjutna bänkar och bord i betong...:)
 
Ingen som provat på utemöbler i aluminium o textilene-väv, som påstås vara "underhållsfria"?

Själv är jag lite sugen på sådana utemöbler, men min andra hälft är mera inne på traditionella trämöbler.

Å andra sidan kan man ju tänka sig att jag går med på att köpa trämöbler under förutsättningen att han sköter om dem. Då blir ju möblerna underhållsfria för mig ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.