Hej!
Håller på att kolla efter hus och har Älvsbyhus (Tyr) som ett alternativ, men de har en väntetid på ca 1 år vad jag har hört...stämmer det?
Någon som vet en husleverantör med kort väntetid?
Är intresserad av ett hus i prisklassen 1-1,5 miljoner och en husleverantör med helentreprenad.

Boytan ska vara 120 - 150kvm med 4 sovr. (3sov 1kontor), vardagsrum, kök, 1 toalett, 1 toalett +badrum.

Har du/ni byggt ett hus med de måtten och i den prisklassen?
Vad har ni för egna erfarenheter?
Skriv in här eller skicka mezz.

// Erik
 
Nån som vet en husleverantör som bygger efter dina egna ritningar med bra priser?

// Erik
 
När vi byggde Mimer för 2 år sedan var det inte alls lång väntetid. Jag tror att vi skrev avtalet i november och vi flyttade in nästan exakt 6 månader senare. Det tycker jag är en ganska rimlig tid...
Hör med Älvsbyhus direkt så får ni veta hur lång väntetid det är.
Vi hade även turen att det blev en lucka på fabriken i Älvsbyhus (skulle egentligen ha haft från den andra fabriken eftersom den ligger närmast oss) så vi fick flytta in ca 3 veckor tidigare än beräknat!
Vill man ha mycket hus för pengarna så är Älvsbyhus ett bra alternativ!
Tänk på att den tid det tar på fabriken ska jämföras med dem som bygger sina hus på plats... Det är inte så många företag som kan erbjuda sina köpare att flytta in 4 veckor efter att huset kom på plats!! Så det är inte så lång tid... Alla runt omkring här blev så paffa: "Har ni redan flyttat in? Men huset kom ju nyss.." Vi är dem enda i vårat område som flyttat in så fort!!!

*Sandra*
 
Hörde ryktesvägen att http://www.plusshus.se/ mer eller mindre stod och väntade på att bygglovet skulle beviljas så att de kunde sätta igång. Om det är ett bra eller dåligt tecken låter jag vara osagt...
 
13 månader väntetid var det för någon vecka sedan.
(Hos Älvsbyhus alltså)



EDIT 15/9: Nu är det FEMTON månaders leveranstid på Älvsbyhus! :(
 
Titta på ugglanserien hos www.lbhus.se eller
Egnahem på www.eksjöhus.se

Båda är i er prisklass och mycket prisvärda med bra standard och gedigen erfarenhet.
 
Hej igen!

Jag har tittat lite närmare på Fiskarhedenvillan och deras model Domherren. Den passar oss perfekt.
Någon som har byggt med dem och som vet lite mer om vad som man får med och vad man får ordna själv?
De håller till här i Borlänge och det ser jag som en fördel.

// Erik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.