Hej,
Min diskmaskin krånglar och den fungerar som den ska när den är kall.
Kär jag ett avskäljningsprogram är all OK.
Vid en disk så fungerar den långt fram i programmet men när den blir varm öpnar inte ventilen för inflöde, hör sedan ett sorlande ljud som att disk/sköljpumpen går utan vatten..
När den stått ordentligt länge (flera timmar) så går det att starta igen och in-ventilen öppnar.

Någon som har nåt tips på om detta kan fixas?
Mycket tacksam för hjälp!
 
J stefan100 skrev:
Hej,
Min diskmaskin krånglar och den fungerar som den ska när den är kall.
Kär jag ett avskäljningsprogram är all OK.
Vid en disk så fungerar den långt fram i programmet men när den blir varm öpnar inte ventilen för inflöde, hör sedan ett sorlande ljud som att disk/sköljpumpen går utan vatten..
När den stått ordentligt länge (flera timmar) så går det att starta igen och in-ventilen öppnar.

Någon som har nåt tips på om detta kan fixas?
Mycket tacksam för hjälp!
Får du någon felkod?
 
Jag har inte så avancerad maskin, den är en äldre modell som heter DM35.
 
J stefan100 skrev:
Jag har inte så avancerad maskin, den är en äldre modell som heter DM35.
Okej min är lite nyare men på den så var det att maskinen var tom på vatten men givaren trodde att det var mer vatten att tömma. Jag öppnade å hällde i lite vatten sen kunde den fortsätta att köra.

Jag har rengjort allt som kan tänkas samla skit och börjat köra varmare program. Inget energispar samt gjort maskinrengöring. Sen har min funkat
 
Sprucken lödning på kretskortet?
 
Hej,
Jag har gjort rent den och ser inga synliga fel.
Är den kall så fyller den på vatten, värmer/diskar pumpar ut,
nytt vatten, varmer/diskar pumpar ut.. sen när den blivit riktigt varm så slutar den ta in vatten (jag hör inte ventilen).
Provar jag i detta läget att "nolla" och starta ny disk fyller den inte vatten, inte förrän den kallnat i flera timmar..
Efterom den funkar när den är kall så är ju alla ventiler och annat helt..
Jag är lost..
 
Ska inspektera kretskortet noga imorgon, kanske kan vara något på det som rör sig vid värme..
 
Hej,
Jag antar att det sitter någon form av vattennivågivare i en diskmaskin, funderar på om det är den som hänger sig när vattnet blir varmt - det är typ den enda slutsats jag kan dra förutom något knas med elektroniken..
Var kan man tänka sig hitta en sådan nivågivare?
Sitter den inne i maskien tror ni (Cylinda DM35)?
 
Gå in på Resevex och gör en förfrågan dom har de flesta delar. Troligen är delen du söker samma för ett antal modeller såg bl a att dom har en flottör för många modeller

https://www.reservex.se/sok.asp?sok=dm35

HansOT
 
Hej,
Det verkar nästan omöjligt att komma åt kretskortet och när jag tittar bakom "inuti" maskinen blir jag sugen på att köpa ny.
Vet någon ju man kommer åt kretskortet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.