Det har potential men är ett jäkla projekt.
Många stora saker behöver fixas.
Tak
Fönster
Dränering
VVS
El
Uppvärmning
Utsidan (isolering?)
Kök
Badrum
Källaren
Ytskikten
Övrigt

...så om du räknar med 100-200k / projekt så kan du räkna ut hur mycket det kommer att kosta i slutändan och om det fortfarande är intressant
 
Tänkte om och funderade om man skulle kunna tänka sig att köpa för att fixa till och sen sälja.. Men så ser nu inte dagens bostadsmarknad ut, och väl är väl kanske det, så det skulle gå bort. Men om man är begränsad till Enskede - av något skäl - varför inte. Och inget illa ment med det. Ni kanske kan fixa till det schysst och byta upp er sedan. Eller så kommer ni få det precis som ni vill, och så får det ta den tid det tar. Och oavsett så är ni i alla fall där ni vill vara och har förhoppningsvis ett ärligt, och av er själva renoverat hus. För ett ett par år sen gick ju sådana här hus för 7 miljoner.. Så för din/er del tycker jag att ni ska kika och ge det en chans. Intressant att se hur mycket det går upp. Som sagt, för ett par år sedan visste man att ett hus med denna prislappen skulle gå upp minst 1,5 milj.. Lycka till!
 
Har tittat på bilderna och undrar... varför dömer ni ut huset? Förstår att dränering kan behövas. Badrummet måste ju göras nåt åt och köket är inte snyggt, men funkar förmodligen som kök. Men resten? Vad är det för fel på det?
 
  • Gilla
crappyusrname och 1 till
  • Laddar…
AXS
Huset var skräp enligt mig. Tydligt mögel, masonit på väggarna som inte satt fast, utanpåliggande dålig el, dålig trädgård, smala trappor och prång.

Det först huset i tråden var i mycket bättre skick, men mindre då.

Men var många på visningen, så budgivningen drar nog iväg. :)
 
Stickan56
AXS AXS skrev:
Huset var skräp enligt mig. Tydligt mögel, masonit på väggarna som inte satt fast, utanpåliggande dålig el, dålig trädgård, smala trappor och prång.

Det först huset i tråden var i mycket bättre skick, men mindre då.

Men var många på visningen, så budgivningen drar nog iväg. :)
Ja, det är aldrig för sent att ge upp.:cool:

Stickan
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.