Jag ska renovera mitt badrum så snart det går, men vågar inte ta beslut om vilken firma jag ska välja.

Badrummet är bara 4,5 kvm, men allt ska bytas så renoveringen blir rätt omfattande.

Jag har fått två olika offerter. En på 175.000 kr efter rot, och en på 129.000 kr efter Rot.
Det billiga alternativet har tyvärr fått dåliga referenser från en bekant.
Jag kontaktade även dåderman, de var här och uppskattade priset till 180.000 kr men skickade aldrig någon offert....

Finns det en seriös badrumsfirma i Stockholm som är prisvärd och som någon kan rekommendera?

Behöver alla tips jag kan få!
 
Här har du ju gjort rätt. Du har fått en referens från en bekant, som var negativ. Fortsätt att fråga kolleger, kompisar, släktingar. Det är det bästa sättet att hitta en bra firma. Om du har en offert på 175 000, men inga tydliga referenser, så skulle jag nog hnellre välja Dåderman för 180. De är kända för att vara bra men dyra.

Nu vet jag inte vilken typ av firmor du fått kontakt med.

Personligen skulle jag leta efter en mindre byggfirma, typ en - tvåmanna snickarfirma, eller plattsättare med liknande firma. Och låta dem göra det mha. underentreprenörer för el o VVS (och snickeri eller plattsättning, beroende på typ jag fick tag i).

Jag skulle undvika de renodlade "badrumsfirmorna" som ofta bara är en säljorganisation, du träffar en säljare, som sedan tar in underentreprenörer för allt, ofta med obefintlig kvalitetskontroll. Sådana firmor kan vara bra, men det är jättesvårt att få koll på det. Men skall man hålla ned priset, så är den där säljorganisationen väldigt onödig för dig som beställare. Mycket bättre att ha en direktkontakt med den hantverkarfirma som verkligen gör renoveringen.
 
nikasp
Ta Dåderman! Jag är sjukt nöjd med hela resan från säljbesök till sista dag och resultatet blev extremt bra. Finns en orsak till superbra betyg på Reco.

Vi lät bygga 6 kvm helkaklat badrum och det var klart på 18 arbetsdagar i juni 2018. Jag rev själv och sparade ca 11000 på det. Inget tillkom utom det vi gått igenom och kommit överens om utfördes på mycket bra sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.