imported_Benno imported_Benno skrev:
Det är svårt att svara på idag när alla verkar tävla om att göra så dåliga maskiner som möjligt för att få sälja flera. Ingen vill ju börja handdiska igen så det är en säker marknad.
De bästa maskinerna tillverkas inte längre.
Tänk vad pengar vi sparat då som bara handdiskar............tycker det är ganska rogivande att diska en stund.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Amerikanska Consumer Report verkar hålla med om att Miele är i topp och Electrolux är bland de sämsta.
[bild]
Ikea i toppen och dom är tillverkade av Electrolux som ligger i botten. Tror inte den undersökningen är värd mycket.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
F Fields of Anfield Road skrev:
Köpte du den direkt av asko då? Butiken bör ju knappast korta ner garantin då det är tillverkaren som står för den.
Nej av Elgiganten.
Dom påstog dom sa det var annars 3år.
Nåja den är borta nu, det luktade elbrand om den.
Kanske borde ha kollat upp mer nogran om tillverkarens garanti men men.
 
BirgitS
Peter2400 Peter2400 skrev:
Amerikanska Consumer Report verkar hålla med om att Miele är i topp och Electrolux är bland de sämsta.
Har du någon länk till rapporten eller kan du göra ett par mer högupplösta bilder om du har tidningen?
Vore intressant att se när undersökningen är gjord och vad de olika färgade plupparna betyder.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Har du någon länk till rapporten eller kan du göra ett par mer högupplösta bilder om du har tidningen?
Vore intressant att se när undersökningen är gjord och vad de olika färgade plupparna betyder.
Det är en betalsida, men det kanske syns bättre på den här bilden.
Diagram med staplar som visar pålitlighetsscore för olika vitvarumärken och en tabell med betyg för specifika apparattyper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Riemann och 1 till
  • Laddar…
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vi har två stycken Miele av nån form av "storköksserie" på jobbet, de är uppbyggda som en vanlig maskin inuti, men heter "Professional". De är typ 6-7 år gamla och går sönder hela tiden. Inte nog med det, reparatören får alltid vänta på reservdelar med, vilket tar allt från en vecka till en månad.... Jag var helt övertygad om att Miele var top-notch innan jag stötte på de här två ..
6-7 år är mycket länge för en miele proffessional här gårde max 2år innan 4år byts de ut
 
electroluxaren skrev:
6-7 år är mycket länge för en miele proffessional här gårde max 2år innan 4år byts de ut
Åfan... Visst, vi kör dem väl tre gånger om dagen, men jag trodde de var bättre än så... Ska nog ta upp det med vår hyresvärd nästa gång jag springer på karln...
 
Stefan N Stefan N skrev:
Bestickshylla är ju en av århundradets bästa uppfinningar?
Jag kanske har missat nått, men jag tar med bestickkorgen till besticklådorna och flyttar över. Kan jag göra det med hyllan?
 
A
Ja ja det är bara att lyfta urdessa.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag kanske har missat nått, men jag tar med bestickkorgen till besticklådorna och flyttar över. Kan jag göra det med hyllan?
Bestickhyllan på vår nya Ikea-maskin är enkel att ta ur för att tömma... (y)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Ok, tackar!
 
BirgitS
Peter2400 Peter2400 skrev:
Det är en betalsida, men det kanske syns bättre på den här bilden.
Tack, nu gick det lite bättre att läsa texten också. Det är alltså prognoser för hur troligt det är att en maskin man köper idag håller i fem år baserat på insamlade data gällande upp till 10 år gamla maskiner.

Slutledningen verkar vara att om man vill hålla sig till en tillverkare med jämn kvalitet ska man välja Miele, LG, Thermodor eller Bosch för bra hållbarhet samt undvika Samsung, Jenn--Air, Dacor, Electrolux och VIking. Men om man köper olika produkter från olika tillverkare kan man välja på annat sätt, t.ex. har Electrolux betyg 4 av 5 när det gäller tvättmaskiner, medan Bosch där får 3.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
A
lopec lopec skrev:
Miele alla gånger. Ta näst billigaste maskinen (så får du en som går ännu tystare och är gjord i Tyskland = reservdelar är svindyra men behövs sällan..)
tyvärr finns det de som står inför valet att byta diskmotor när maskinen gått ca två år, det brukar landa runt 8.000.-
 
  • Gilla
Countryman
  • Laddar…
Niklasloow Niklasloow skrev:
Ikea i toppen och dom är tillverkade av Electrolux som ligger i botten. Tror inte den undersökningen är värd mycket.
Fast vår IKEA är en Bosch. Får se hur länge den håller. Vår förra Electrolux höll 15 år, sen reparerade den sig själv och gick 2 år till innan den definitivt kastade in diskhandduken.
 
A
Ja förr i tiden precis som miele kunde electrolux tillverka maskiner
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.