Gillar skarpt ert kök... kul med lite personlighet....

Skönt med grodan... bryter verkligen ;D

Njut av köket nu.... ;)
 
Sophanteringen bredvid diskbänken, vet någon om den finns att köpa på Ikea eller om man kan använda tex Noblessas lösning till ett ikeakök. Undrar även samma sak med hörnskåpet.
Misse_o_Mojje är ni nöjda med Noblessa, tycker att man läst en hel del negativt om dem. Har ni märkt något negativt, kvalitet, lösningar, service osv
 
Galet coolt elutag som kommer upp ur bänkskivan. Men smakar det så kostar det tydligen.
 
jessicaodanne skrev:
Sophanteringen bredvid diskbänken, vet någon om den finns att köpa på Ikea eller om man kan använda tex Noblessas lösning till ett ikeakök. Undrar även samma sak med hörnskåpet.
Misse_o_Mojje är ni nöjda med Noblessa, tycker att man läst en hel del negativt om dem. Har ni märkt något negativt, kvalitet, lösningar, service osv
Sopsortering finns hos flera andra, tex har Stala en som se fin ut. Jag tror att vår kommer från Hettich, som jag tror leverar mycket till Noblessa...(gångjärn, lådinredningar tex. Även hörnskåps beslagen finns hos Hettich) Däremot vet jag inte var man kan handla från dem. Jag är tveksam till om det funkar ihop med Ikea-skåpen. Skåpet går lite längre ner i underkant för att luckorna ska få plats åka med in (annars måste ju luckorna vara mindre).

Vi är nöjda med Nobessa köket som sådant, men service har lyst med sin frånvaro. Vi har fått tjata om allt, men när vi väl förklarat varför vi är missnöjda så har det funkat ganska bra att komma överens. Leveransen var nästan punktlig (efter lite tjat) en hel del felleveranser och efter det, lååång väntan på rätt saker. Vi har tre varianter av lucka till högskåpet. Den senaste har iaf rätt dimension, men saknar hål för beslag (fortfarande...) Något som jag tycker är dåligt är att 100% av köpeskillingen ska betalas INNAN leverans. Jag förespråkade 90%, som man borde ha rätt till, men då leverar de inte  :(  Överhuvudtaget är avtalet skrivet så att de inte tar ansvar för särskilt mycket. Vitvaror tex. som vi ändå köper genom dem...
Jag tror att köksbranchen expanderar för fort just nu och mycket problem pga det, men galna avtal måste vi som konsumentar se upp med-jag önskar att jag vågat trycka hårdare på det. Men vi var godtrogna och litade på säljarens insmickrande försäkringar om att det endast i mycket sällsynta fall blir något strul....
/Ulle
 
Väldigt inspirerande! En sån där dold el-gren (PowerPort) måste in i vårt kommande kök! Vi har sådana på jobbet, tanken att de är perfekta i köket slog mig inte förrän jag såg denna tråd.

1495 kr + moms i basutförande.

Man måste dra upp det med handkraft som jag tolkar det? Tror du att det fungerar bra monterat upp och ner? Håller det sig själv inne i en livstid?


 
T
ginnfilt skrev:
Väldigt inspirerande! En sån där dold el-gren (PowerPort) måste in i vårt kommande kök! Vi har sådana på jobbet, tanken att de är perfekta i köket slog mig inte förrän jag såg denna tråd.

1495 kr + moms i basutförande.

Man måste dra upp det med handkraft som jag tolkar det? Tror du att det fungerar bra monterat upp och ner? Håller det sig själv inne i en livstid?
Man kan sätt PowerPort i alla ledder, kolla länk för illustration:

http://www.pretect.se/images/PDFfiler/Got_powerport_hem.pdf
 
Jo, jag vet, men frågan är om den håller sig inne efter 1000 utdrag och 5 år...

Med vilken hjälp håller den sig inne?
 
Mekanisk vad jag vet-friktion. Den har ett "klick-läge" när den är utdragen max. Vet inte om den går att "spänna".
/U
 
Lyckliga ni för det fina köket!! ;D

Vad heter erat gråa fina kakel?

Mvh Lena
 
Lena,
det grå kaklet heter Valdarno Grigo (från Spanien), köpt på Ekeby i Uppsala . Pris 300:-/kvm.  Det var svårt att välja kakel till vårt kök och det är kanske anledningen till att jag är extra nöjd med valet av detta, det blir bara finare för varje dag!
/U
 
Varför envisas med att köpa dyra elprodukter här hemma när vi har EU och den tyska marknaden in på knuten.
PowerPort (http://www.kuechenkonsum.de/) kostar €63,95 + frakt €14,80, i runda svängar ca 700 spänn.
 
Sökte på e-bay, men jag hittade inga med RJ-45 anslutning, rostfrittstål med lysande lock. Är det någon annan som hittat dessa?
 
  • 121241-382.jpg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.