Jag står i begrepp att köpa en port men ritningarna är inte så noggranna som jag önskar och takhöjden är begränsad. Är det någon som har en dylik inte alltför långt från Uppsala som jag skulle kunna få titta på och mäta lite? Det lokala Crawford Center är hjälpsamma men har ingen port av den typen att visa eller referera till.
 
Jag har en. Fast inte nära uppsala. Vad undrar du? Förutom att jag hade köpt en Hörmann istället om jag fick välja ;)
 
Jag har bara 205 i takhöjd inne i garaget. Om det är så att skenorna bygger 200 mm neråt under taket så kan jag inte gå rak under den öppna porten. På ritningen i broschyren ser det skumt ut med panelerna ritade ovanför skenorna vilket känns omotiverat. Halland är i längsta laget men jag är villig att köra en bra bit för att titta.
 
Skenorna bygger ca 100mm sen tillkommer ca 5cm för motorn så 15cm är nog minimum med motor. Kan mäta när jag kommer hem.

Men har du ont om höjd är det kanske bättre med slagportar
 
Tack, det vore bussigt. Jag byter från två enkla slagportar till en helbred takskjutport. Jag vill inte ha mittpelare i öppningen nämligen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.