Jag har ett äldre hus med timmerstomme som jag grundligen renoverar. Det är nu nya innerväggar som kommer att vara oisolerade då jag kommer isolera utifrån (lite lagom) i samband med fasadbyte. Nu frågade snickarna om de ska sätta någon isolering i en vägg som är nybyggd i hallen. Den skiljer helt oisolerad glasveranda från hall, den är där yttervägg troligen varit innan glasverandan byggdes. Självklart behöver jag isolera den, men snickarna behöver göra klart nu i veckan. Jag har helt missat att tänka på det här. Jag hade helst velat ha hampa eller lin men jag kan inte lokalisera det på rimligt avstånd. Har nån något bra tips? Ska jag köra gullfiber som snickarna föreslagit? Jag är inte jättesugen... jag har en del linisolering kvar, ett par säckar, som jag använt till drevning. Kan man göra nåt kreativt med det? Mycket tacksam för förslag! Om nån nu vet nån i västra Götaland som garanterat har inne lämplig isolering mottas gärna tips även kring det.

Nybyggd oisolerad vägg i renoveringsprojekt med öppen dörr till glasveranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd, oisolerad innervägg i renoverat äldre hus med synliga träreglar och fönster i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Säckar med linisolering och en rulle papp på ett grått golv, möjlig isolering för renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Microkatten
Har du hört med byggnadsvårdsbutiken på Nääs om de har lin på lager? Isoleringsbutiken verkar ha bl.a. lin och icell hemma. Det skall gå att hämta beställda varor direkt från deras lager i Borås.
 
Microkatten Microkatten skrev:
Har du hört med byggnadsvårdsbutiken på Nääs om de har lin på lager? Isoleringsbutiken verkar ha bl.a. lin och icell hemma. Det skall gå att hämta beställda varor direkt från deras lager i Borås.
Byggnadsvård på Nääs tänkte jag ringa idag, de öppnar ett noterade jag så vi får se. Det är många runt mig som säljer, men få som har i lager! Jag ringde isoleringsbutiken, då man behövde stämma tid, men jag fick inte svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.