Hej är det någon som vet vad detta är för ringar? Har fått på flera ställen i gräsmattan! Det växer inga svampar i ringarna så tror inte det är "häxringar"
 
  • En ring av dött gräs omgivet av friskt gräs på en gräsmatta, möjlig skadegörare okänd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kent Haglund
  • Laddar…
Inga brunnslock en bit ner under marken.?
 
Ringar i gräsmattan brukar vara häxringar.
 
D Daniel 109 skrev:
Ringar i gräsmattan brukar vara häxringar.
Ja men ska det inte vara svampar i dom då?
 
V Villa1949 skrev:
Inga brunnslock en bit ner under marken.?
Nej det ska det inte vara vad jag vet! Köpte huset för 3 år sedan, och ringarna kom för 1 vecka sedan! Varför undrar du om brunnslock? Blev nyfiken:)
 
S Sbbblom skrev:
Ja men ska det inte vara svampar i dom då?
Jo det är ju det de är, men det behöver inte vara några fruktkroppar bara för att det är svamp i backen.
 
  • Gilla
fahlis och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jo det är ju det de är, men det behöver inte vara några fruktkroppar bara för att det är svamp i backen.
Ok hur får man väck detta?
 
Du får se om dom utvidgar sig, blir större, då är det häxring och den växer i ring så långt det bara finns något att växa i, flera kilometer men då är radien så stor att det inte märks, har lite av den sorten men bryr mig inte, det försvinner i tomma intet
 
Crop circles?
 
S Sbbblom skrev:
Nej det ska det inte vara vad jag vet! Köpte huset för 3 år sedan, och ringarna kom för 1 vecka sedan! Varför undrar du om brunnslock? Blev nyfiken:)
Jag fick liknande där gräset bränt pga av att det låg brunnslock under, så det var inte tillräckligt tjockt jordlager över locken för gräset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.