Har använt G1 i ca 18 år. Köpt skrotade och hela G1-or. Vill nu sälja hela klabbet för en billig peng till den som vill fortsätta att hålla en G1 vid liv.. Finns bland annat. Minst två hela hjulmotorer Minst 2 hela moderkort med pinkod. Minst 2 hela laddstationer. Massor av smådelar. Totalt med karosser ca en kubikmeter. 5K kronor är priset. Finns i Avestatrakten.
 
Bild dito.
Samling av demonterade gräsklippardelar och verktyg på ett garagegolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T turepund skrev:
Har använt G1 i ca 18 år. Köpt skrotade och hela G1-or. Vill nu sälja hela klabbet för en billig peng till den som vill fortsätta att hålla en G1 vid liv.. Finns bland annat. Minst två hela hjulmotorer Minst 2 hela moderkort med pinkod. Minst 2 hela laddstationer. Massor av smådelar. Totalt med karosser ca en kubikmeter. 5K kronor är priset. Finns i Avestatrakten.
T turepund skrev:
Har använt G1 i ca 18 år. Köpt skrotade och hela G1-or. Vill nu sälja hela klabbet för en billig peng till den som vill fortsätta att hålla en G1 vid liv.. Finns bland annat. Minst två hela hjulmotorer Minst 2 hela moderkort med pinkod. Minst 2 hela laddstationer. Massor av smådelar. Totalt med karosser ca en kubikmeter. 5K kronor är priset. Finns i Avestatrakten.
T turepund skrev:
Har använt G1 i ca 18 år. Köpt skrotade och hela G1-or. Vill nu sälja hela klabbet för en billig peng till den som vill fortsätta att hålla en G1 vid liv.. Finns bland annat. Minst två hela hjulmotorer Minst 2 hela moderkort med pinkod. Minst 2 hela laddstationer. Massor av smådelar. Totalt med karosser ca en kubikmeter. 5K kronor är priset. Finns i Avestatrakten.
Hej.
Undrar om laddstatinerna du har är till en Clipper 1200 robotklippare. Har fått åsknedslag i laddstation en och bränt upp pc kortet.
 
  • Bränt kretskort till en robotklippare med kondensatorer, motstånd och kopplingspunkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej det är inte samma kort.
 
Du säljer alltså inte lösa delar?
 
Vissa delar kan jag sälja, men har inga datakort, hjulmotorer.
 
T turesund skrev:
Vissa delar kan jag sälja, men har inga datakort, hjulmotorer.
Har du någon fungerande klippmotor? i så fall pris på en sådan?

tack.
 
Q qsecofr skrev:
Har du någon fungerande klippmotor? i så fall pris på en sådan?

tack.
Ja. Har begagnad. Pris 500 plus frakt. Kan du hämta. Finns i Avesta.
 
T turesund skrev:
Ja. Har begagnad. Pris 500 plus frakt. Kan du hämta. Finns i Avesta.
Ok, funderar på det och återkommer isåfall.
 
Har du sålt grejorna till G1 eller finns de kvar?
 
Hej Jocke. Jag har allt kvar. Har satt igång G1 igen efter att jag fick reklamera den inköpta kinaklipparen. Vad är du ute efter Del eller Rubbet?
 
Rubbet isåfall, men har du gått tillbaka till G1 vill du väl ha kvar dem själv. Jag har ett liknande lager själv med ett tiotal gamla maskiner som jag tar delar från. Har kört G1 sedan 2002! Börjar ta slut på hjulmotorer, i övrigt har jag gott om delar. Hjulmotorerna går ju att byta kolen på, problemet är mest att hitta lämplig kol-leverantör. Jag har köpt större kol och filat ner till rätt storlek, men det är ganska meckigt. Skulle vara fint om man hittade någon som säljer lösa kol i rätt storlek.
 
Hej Jocke. Ring mej på nr 0703070317 /Håkan
 
P
J jocke d skrev:
Rubbet isåfall, men har du gått tillbaka till G1 vill du väl ha kvar dem själv. Jag har ett liknande lager själv med ett tiotal gamla maskiner som jag tar delar från. Har kört G1 sedan 2002! Börjar ta slut på hjulmotorer, i övrigt har jag gott om delar. Hjulmotorerna går ju att byta kolen på, problemet är mest att hitta lämplig kol-leverantör. Jag har köpt större kol och filat ner till rätt storlek, men det är ganska meckigt. Skulle vara fint om man hittade någon som säljer lösa kol i rätt storlek.
J jocke d skrev:
Rubbet isåfall, men har du gått tillbaka till G1 vill du väl ha kvar dem själv. Jag har ett liknande lager själv med ett tiotal gamla maskiner som jag tar delar från. Har kört G1 sedan 2002! Börjar ta slut på hjulmotorer, i övrigt har jag gott om delar. Hjulmotorerna går ju att byta kolen på, problemet är mest att hitta lämplig kol-leverantör. Jag har köpt större kol och filat ner till rätt storlek, men det är ganska meckigt. Skulle vara fint om man hittade någon som säljer lösa kol i rätt storlek.
Ni som håller liv i era G1 hur fixar ni batterier?
 
Går att köpa för ca 600 kr på flera siter på nätet (jag köpte senast från batteryupgrade.se - dock var det fel värde på tempgivaren som jag fick flytta från ett gammalt batteri). Det funkar också att köpa 20 st NiMH AA batterier på Jula för 50 kr/4st och löda ihop. Ikea har också samma AA batterier men tar 70 kr/4st. Eller orginal för ca 1800 kr går ju också att beställa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.