Jag har en Worx 790E klipparen går ca en timma felfritt, men när den skall gå till laddstation går den över begränsningslinjen.
Har någon varit med om detta, och har en lösning?
Tacksam för ett svar av någon Worx ägare eller expert
 
Den följer ju begränsningslinjen hem till stationen men du menar att den går utanför området eller?

Provat att uppdaterat mjukvaran?
 
Det KAN bero på att det är en skada på begränsningskabeln där ström läcker ut i marken oftast bekymmer vid regnigt väder, det bör vara i närheten där din worx kilar över kabeln.
Peder
 
J jokke88 skrev:
Den följer ju begränsningslinjen hem till stationen men du menar att den går utanför området eller?

Provat att uppdaterat mjukvaran?
Ja just det, när den skall hem går den över till grannen, fast att den har hållit sig innanför under hela klipptiden.

Hur gör jag en uppdatering ?
 
Z Zeke58 skrev:
Det KAN bero på att det är en skada på begränsningskabeln där ström läcker ut i marken oftast bekymmer vid regnigt väder, det bör vara i närheten där din worx kilar över kabeln.
Peder
Men problemet är ju bara när den skall gå tillbaka till lladdstationen, som den kilar över til grannen. Typ ” Söker laddstation ” står det i displayen
 
4 49herman skrev:
Ja just det, när den skall hem går den över till grannen, fast att den har hållit sig innanför under hela klipptiden.

Hur gör jag en uppdatering ?
Följ denna guide
https://www.dropbox.com/s/uxen51wzs0tu8fk/Uppdatering instruktioner 2016.pdf?dl=0

Är du första ägaren? Registrera den på worx hemsida för att få tillgång till senaste mjukvaran. Annars har jag version
db504 v2.71 22-01-2018 jag kan lägga ut
 
J jokke88 skrev:
Registrera den på worx hemsida för att få tillgång till senaste mjukvaran. Annars har jag version
db504 v2.71 22-01-2018 jag kan lägga ut
v2.71? För min WG790E är v0.94 (23-06-15) senaste (och sannolikt sista) versionen.
 
J jokke88 skrev:
Följ denna guide
[länk] instruktioner 2016.pdf?dl=0

Är du första ägaren? Registrera den på worx hemsida för att få tillgång till senaste mjukvaran. Annars har jag version
db504 v2.71 22-01-2018 jag kan lägga ut
Hej jokke88! Nå jag är inte första ägaren, köpte den begagnad, men den har ju funkat för mig, så vill du skicka din uppdatering. Är det en zippad fil?
Stig
 
S sulfobus skrev:
v2.71? För min WG790E är v0.94 (23-06-15) senaste (och sannolikt sista) versionen.
Har du råkat ut för samma problem att den har gått till grannen när den söker laddstation
Stig
 
Z Zeke58 skrev:
Det KAN bero på att det är en skada på begränsningskabeln där ström läcker ut i marken oftast bekymmer vid regnigt väder, det bör vara i närheten där din worx kilar över kabeln.
Peder
Det trorjag inte på, för klipparen håller sig ju innanför begränsningen under klippningen
Stig
 
4 49herman skrev:
Har du råkat ut för samma problem att den har gått till grannen när den söker laddstation
Stig
Nej
 
4 49herman skrev:
Hej jokke88! Nå jag är inte första ägaren, köpte den begagnad, men den har ju funkat för mig, så vill du skicka din uppdatering. Är det en zippad fil?
Stig
Ser nu att min heter 790E.1 vet ej vad eller om det är någon skillnad?

Här är mjukvaran jag fick av worx när jag var i kontakt med dem under slutet av 2018.
https://www.dropbox.com/s/8gpi3ctga7zf5jl/db504 v2.71 22-01-2018.pck?dl=0
 
Tack skall du ha. Har du använt denna fil? Är detta en zippad fil?
Stig
 
4 49herman skrev:
Tack skall du ha. Har du använt denna fil? Är detta en zippad fil?
Stig
Japp den har jag använt. Kopiera bara in filen till ett USB minne. (FAT32) o så är de bara uppdatera roboten. Följ guiden jag skickade förut.
 
En dum fråga! Du menar att den redan är uppackad??
Jag har skickat över den till ett USB minne som den var, PCK fil 1004kb är det rätt?
Stig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.